کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی

کارشناس بازار سرمایه گفت: عوام مختلف از جمله سیاست‌های انقباضی فدرال رزرو بر باعث نزولی شدن قیمت نفت در بازارهای جهانی شده است.

به گزارش تحریریه، معصومه طاهرخانی با اشاره به اینکه قیمت نفت در بازارهای جهانی در بازه یکساله بیش از کاهش قیمت نفت در بازارهای جهانی۳۸ درصد کاهش یافته است افزود: اولین علت کاهش قیمت این فراورده، سیاست‌های فدرال رزرو امریکا در حوزه نرخ بهره است، زیرا انتظارات تورمی در دنیا باعث شده است که این بانک نرخ بهره را همچنان افزایش دهد.

وی اضافه کرد: با افزایش نرخ بهره، شاخص دلار بالا رفته و در مقابل شاخص کامودیتی‌ها کاهشی می‌شود که این امر بر قیمت نفت و سایر کامودیتی‌ها اثر گذاشته و آن‌ها را نیز کاهشی می‌کند.

این کارشناس بازار سرمایه با بیان اینکه غیر از سیاست‌های های فدرال رزرو و عدم چشم انداز مثبت برای صعود نفت موضوع دیگری را به نام عرضه زیاد نفت در بازارهای جهانی داریم تصریح کرد: هر چند اوپک هم به میزان زیادی کاهش عرضه یک میلیون بشکه‌ای را ثبت کرد، اما با توجه به چشم اندازی که برای ادامه تحریم‌ها وجود دارد به نظر نمی‌رسد که این کاهش بتواند بازار نفت را چندان تحت تاثیر قرار دهد.

وی گفت: موضوع انتظارات تورمی باعث می‌شود که چشم انداز تورمی دنیا چندان مثبت نباشد که در راس آن چین است و گزارش‌های اخیر هم نشان می‌دهد که تقاضا در این کشور چندان رشد نکرده است.

طاهر خانی افزود: با فرض تغییر هر کدام از متغییرهای مرتبط با نفت، می‌توانیم انتظار تغییر را در آینده وضعیت نفت داشته باشیم در غیر این صورت به نظر می‌رسد که روند قیمتی این فراورده با ثبات و یا رکودی باشد.

منبع: صدا و سیما

پایان/

۱۷ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 25405

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 11 =