افزایش تقاضای جهانی نفت

اوپک پیش بینی کرد که سوخت فسیلی برای آینده قابل پیش‌بینی غیرقابل جایگزین خواهد ماند و به همین دلیل تقاضای جهانی نفت همچنان افزایش می یابد.

به گزارش تحریریه، سازمان کشورهای صادرکننده نفت (OPEC) روز دوشنبه پیش بینی کرد که تقاضای جهانی برای نفت همچنان در حال افزایش است و تا سال ۲۰۴۵ به ۱۱۰ میلیون بشکه در روز خواهد رسید.

این سازمان ادعا کرد که سوخت فسیلی همچنان حدود ۲۹ درصد از ترکیب انرژی جهانی را تا آن زمان تشکیل خواهد داد.

«هیثم الغیس» دبیر کل اوپک در جریان سخنرانی در افتتاحیه کنفرانس انرژی آسیا در کوالالامپور پایتخت مالزی گفت: نفت برای آینده قابل پیش‌بینی غیرقابل جایگزینی است.

به گفته الغیس، سرمایه‌گذاری ناکافی در صنعت نفت تنها قابلیت حیات سیستم‌های انرژی فعلی را به چالش می‌کشد و منجر به «آشوب در حوزه انرژی» می‌شود.

وی پیش بینی کرد که از هم اکنون تا سال ۲۰۳۰، نیم میلیارد نفر دیگر به شهرهای سراسر جهان نقل مکان خواهند کرد، زیرا اقتصاد جهانی همچنان در حال گسترش است و این بدان معنا خواهد بود که جهان به نفت بیشتری نیاز خواهد داشت.

افزایش تقاضای جهانی نفت

الغیس با بیان اینکه انرژی های تجدیدپذیر نقش بیشتری در ترکیب انرژی جهان در آینده ایفا خواهند داشت، تاکید کرد که برخی از کشورهای عضو اوپک پیش از این سرمایه گذاری قابل توجهی در این بخش داشته اند.

وی برآورد کرد که تا سال ۲۰۴۵ شاهد افزایش ۲۳ درصدی تقاضای جهانی انرژی خواهیم بود. الغیس افزود: فناوری های گاز هیدروژنی، هیدروژن هسته ای و زیست توده گسترش خواهند یافت. اما واضح است که نفت بخشی جدایی ناپذیر از مخلوط باقی می ماند.

آژانس بین‌المللی انرژی (IEA) اوایل این ماه، نسبت به کمبود نفت هشدار داد و گفت که تقاضای جهانی بین سال‌های ۲۰۲۲ تا ۲۰۲۸ به میزان ۶ درصد افزایش می‌یابد که ناشی از بخش‌های پتروشیمی و هوانوردی است.

در این گزارش آمده است که حدود سه چهارم افزایش در دوره شش ساله تا سال ۲۰۲۸ مربوط به آسیا خواهد بود و هند تا سال ۲۰۲۷ از چین به عنوان منبع اصلی رشد پیشی خواهد گرفت.

پایان/

۷ تیر ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 26216

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =