کاهش قیمت خودروهای مونتاژی تا ۷۰۰ میلیون تومان!

شورای رقابت در مصوبه اخیر خود، قیمت خودروهای مونتاژی را ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان کاهش داد.

به گزارش تحریریه، اسماعیل شجاعی سخنگوی شورای رقابت می‌گوید: مصوبه شورای رقابت برای تمام فروش‌ها از ابتدای امسال لازم الاجرا است و چنانچه خودروسازان مبالغ بیشتری را از مشتری اخذ کرده باشند باید آن را برگردانند.

بررسی‌ها نشان می‌دهد که خودوریی نظیر تیگو ۸ در چین ۲۲ هزار دلار قیمت دارد که با احتساب تمام هزینه ها، قیمت آن در ایران به یک میلیارد و ۱۱۶ میلیون تومان می‌رسد، اما شرکت مونتاژ کننده این خودرو را ۲ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان می‌فروخت.

آقای ابراهیمی نژاد کارشناس صنعت خودرو می‌گوید: این خودرو با سود متعارف باید کمتر از یک میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به فروش برسد و قیمت‌هایی که کارخانه برای آن تعیین کرده بود بسیار بالاتر از ارزش واقعی این خودرو در جهان است.

خودروی دیگنیتی که در چین ۱۰۰ هزار یوآن قیمت دارد، با توجه به نرخ ارز نیمایی در ۳ ماهه پایانی ۱۴۰۱ و احتساب تمام هزینه ها، به قیمتی حدود ۶۵۰ میلیون تومان می‌رسید، اما کارخانه مونتاژ کار آن را یک میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان می‌فروخت.

حالا شورای رقابت قیمت این خودروها را با سود ۱۷ درصد محاسبه کرده که باعث شده قیمت کارخانه‌ای این خودروها ۳۰۰ تا ۷۰۰ میلیون تومان در مقایسه با سال گذشته، کاهش پیدا کند.

منبع: صداوسیما

پایان/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۲ - ۲۳:۰۰
کد خبر: 25447

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 0 =