گزارش تحولات مسکن محرمانه شد/ وزارت راه دسترسی به متوسط قیمت مسکن را مسدود کرد

وزارت راه و شهرسازی در اقدامی تامل‌برانگیز دسترسی به گزارش تحولات بازار مسکن را مسدود کرد.

به گزارش تحریریه، با آن‌که فعالان اقتصادی بر برنامه‌ریزی مبتنی بر داده‌ها و اطلاعات تاکید می‌کنند که دولت سیزدهم به‌طور عام و وزارت راه و شهرسازی به‌طور خاص رویه معکوسی را در پیش‌ گرفته است.

بانک مرکزی از بهمن ماه سال گذشته انتشار گزارش تحولات بازار مسکن را متوقف کرده و متعاقب آن مرکز آمار نیز در سال جدید گزارش بازار مسکن خود را منتشر نکرده است.

البته وزارت راه و شهرسازی در دولت دوازدهم یعنی از آذرماه سال 99 انتشار گزارش تحولات بازار مسکن را متوقف کرد. رویه‌ای که دولت سیزدهم آنرا ادامه داده است. اما نکته تامل‌برانگیز در خصوص گزارش تحولات بازار مسکن، حذف آمار بارگذاری شده قیمت مسکن در سایت وزارت راه و شهرسازی است.

وزارت راه و شهرسازی به تازگی آمار مربوط به متوسط قیمت مسکن طی دهه 70، 80 و دهه 90 تا آبان‌ماه سال 99 را از دسترسی خارج کرده است.

اقدامی که احتمالاً به ظن مسئولان مربوطه با هدف جلوگیری از افزایش قیمت مسکن اجرا شده است. این در حالی است که قیمت مسکن بی توجه به پنهان‌کاری‌های موجود روند افزایشی خود را بر اساس تورم مولفه‌های تاثیرگذار بر آن طی می‌کند. طبق اعلام فعالان بخش مسکن متوسط قیمت مسکن در تهران از مرز 70 میلیون تومان عبور کرده است.

پایان/

۵ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 25685

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 9 =