طرح ساماندهی بازار اجاره بها به انتفاع بیشتر مشاوران املاک از افزایش قیمت مسکن خاتمه می دهد

نماینده مردم سبزوار در مجلس با بیان اینکه در بازار مسکن و اجاره بها شاهد نا به سامانی جدی هستیم و افرادی که این بازار را مدیریت می‌کنند خودشان دی نفعان افزایش قیمت مسکن هستند گفت: طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی حق الزحمه مشاوران املاک گره نزده و ذی نفعی آنها را قطع می‌کند.

به گزارش تحریریه، علی اصغر عنابستانی نماینده مجلس شورای اسلامی، با اشاره به وضعیت نا مناسب بازار مسکن و راه حل ساماندهی آن گفت: در تلاطم‌های بازار مسکن عوامل متعددی دخیل هستند که برای کنترل آن باید همه عوامل در کنار هم مورد توجه قرار بگیرند.

نماینده مردم سبزوار در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: متاسفانه در بازار مسکن و اجاره بها شاهد نا به سامانی جدی هستیم و افرادی که بازار اجاره بها را مدیریت می‌کنند خودشان دی نفعان افزایش قیمت مسکن هستند. لذا یکی از موضوعاتی که در طرح کنترل و ساماندهی اجاره بها املاک مسکونی مورد توجه قرار گرفته این است که قیمت اجاره را به حق الزحمه مشاوران املاک گره نزده و ذی نفعی آنها را قطع می‌کند.

نقش مالیات بر خانه‌های خالی در عرضه مسکن

این نماینده مردم در مجلس تاکید کرد: همچنین در طرح مذکور شاخص‌های در نظر گرفته شده تا مانع افزایش بی رویه قیمت‌ها توسط عرضه کننده شود. البته که در کنار این موارد حتما باید به موضوع عرضه و تقاضا مسکن نیز توجه شود و با اجرای قانون جهش تولید مسکن و سایر قوانین مانند مالیات بر خانه‌های خالی، ساخت و عرضه مسکن را افزایش داده و میان تقاضا و عرضه تعادل بر قرار کنیم .

وی در گفت و گو با خانه ملت، اظهار کرد: اجرای تمامی پارامترها و عوامل موجود به ساماندهی بازار مسکن و کنترل نرخ اجاره بها کمک می‌کند.

پایان/

۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 25742

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =