جذب سرمایه گذاری خارجی سبب رشد تولید می‌شود

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد گفت: رشد تولید، سبب مهار تورم خواهد شد و یکی از راه‌های رسیدن به رشد تولید، جذب سرمایه گذاری خارجی است.

به گزارش تحریریه، معاون وزیر اقتصاد در همایش آشنایی با راهبردهای جدید سازمان سرمایه گذاری و کمک‌های اقتصادی و فنی ایران و شیوه‌های تامین مالی گفت: کارهای خوبی در زمینه رشد تولید از طریق منابع خارجی در کشور و استان‌ها می‌توان انجام داد.

دکتر ذبیح اله سلمانی افزود؛ موضوع ارتقای توانمندی نیروی انسانی مراکز خدمات سرمایه گذاری خارجی یکی از برنامه‌های مهم این وزارتخانه است که در عمل باعث تسهیل و تسریع فرآیند جلب و جدب سرمایه گذاری خارجی در کشور شده و یکی از هدف‌های مهم نشست امروز نیز در این راستا می‌باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه سرمایه موتور محرکه رشد و توسعه اقتصادی است افزود: رشد تولید سبب مهار تورم خواهد شد و یکی از راه‌های رسیدن به رشد تولید، جذب سرمایه گذاری خارجی است و استان‌های کشور باید تلاش مضاعفی در این زمینه انجام دهند.

معاون توسعه مدیریت و منابع وزارت اقتصاد در بخش دیگری از سخنان خود به تغییر نام وزارت امور اقتصادی و دارایی اشاره کرد و اظهار داشت: طبق لایحه برنامه هفتم توسعه و در صورت تصویب این سند، نام وزارت اقتصاد به وزارت تامین مالی و خزانه‌داری تغییر خواهد کرد.

وی افزود: طبق ماده ۳۳ لایحه برنامه هفتم توسعه به منظور ساماندهی ابعاد مختلف تامین مالی دولت و بخش غیر دولتی در حوزه داخلی و خارجی و تمرکز وظایف مربوط در یک ساختار یکپارچه، وزارت اقتصاد به وزارت تامین مالی و خزانه‌داری تغییر نام می‌یابد و این وزارتخانه مکلف است هر سه ماه گزارش تحقق یا عدم تحقق تامین مالی موارد مندرج در قانون برنامه هفتم را به کمیسیون اقتصادی و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس گزارش کند.

پایان/

۷ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 25736

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 10 =