آمریکا بدون افزایش سقف بدهی، نوزدهم خرداد فلج می‌شود

بانک آمریکایی گلدمن ساکس هشدار داد: در صورتی که سقف بدهی عمومی از سوی کنگره افزایش پیدا نکند، این کشور عملا از روز 9 ژوئن برابر با 19 خرداد دیگر امکان تأمین هزینه‌هایش را نخواهد داشت.

به گزارش تحریریه، به نقل از مارکت واچ، تیم کروپا و آلک فیلیپس، دو کارشناس بانک آمریکایی گلدمن ساکس، می‌گویند: در صورتی که سقف بدهی عمومی این کشور از سوی کنگره افزایش پیدا نکند، آمریکا از ۹ ژوئن برابر با ۱۹ خرداد دیگر پولی برای تأمین هزینه‌هایش نخواهد داشت.

این کارشناسان می‌گویند: تمام شدن پول آمریکا در روز ۹ ژوئن به شکلی بسیار دقیق محاسبه شده و در روز ۲ ژوئن خزانه‌داری آمریکا فقط حدود ۳۰ میلیارد دلار تا رسیدن به سقف بدهی فاصله دارد و تا روز ۹ ژوئن پول آمریکا به‌طور کامل تمام خواهد شد.

این کارشناسان البته معتقدند ممکن است امشب شاهد توافق بین دولت و کنگره برای بالا بردن سقف بدهی باشیم و حدود ۲۰ درصد احتمال دارد که این مسئله بدون توافق بلندمدت و یا کلاً بدون توافق وارد مرحله بحران شود.

وزارت خزانه‌داری آمریکا هم قبلاً اعلام کرده بود که اوایل ماه ژوئن میزان بدهی‌های این کشور به سقف ۳۱.۴ تریلیون دلاری خود خواهد رسید و از آن زمان به بعد، این کشور دیگر امکان تأمین هزینه‌هایش را نخواهد داشت.

پایان/

۸ خرداد ۱۴۰۲ - ۱۱:۰۰
کد خبر: 25756

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 9 =