مسکو تحریم نفتی را بی‌اثر کرد

مرکز مطالعاتی فنلاند اعلام کرد جنگ نفتی غرب علیه روسیه شتاب خود را از دست داده است زیرا درآمدهای مسکو از فروش انرژی در ماه آوریل به بالاترین سطح خود از نوامبر گذشته رسیده است.

به گزارش تحریریه، مطالعه جدید مرکز فنلاند برای تحقیقات انرژی و هوای پاک (CREA) نشان می‌دهد که درآمد روسیه از صادرات نفت در ماه‌های اخیر با وجود تعیین سقف قیمتی G۷ و سایر محدودیت‌های اعمال‌شده توسط غرب در حال افزایش بوده است.

به گفته این اندیشکده، درآمدهای نفتی روسیه در ماه مارس پس از کاهش شدید در فوریه، زمانی که محدودیت‌های قیمتی گروه ۷ بر نفت و فرآورده‌های نفتی این کشور و ممنوعیت واردات نفت از طریق دریا اعمال شد، شروع به بهبود کرد. در آوریل، درآمدها ۶ درصد بیشتر از ماه قبل افزایش یافت و به بالاترین سطح خود از نوامبر گذشته رسید.

کارشناسان می گویند در حالی که درآمدهای فعلی هنوز به میزان قابل توجهی کمتر از زمان مشابه در سال گذشته است، روند صعودی نشان می دهد که تحریم های غرب بر صادرات نفت روسیه در حال از دست دادن شتاب خود است.

درآمد صادراتی روسیه در ماه آوریل نسبت به مدت مشابه سال قبل به میزان قابل توجهی کاهش یافت که عمدتاً به دلیل تأثیر ممنوعیت واردات اتحادیه اروپا و کاهش قیمت نفت بود.

«لوری میلی‌ویرتا» تحلیلگر ارشد CREA، به شبکه خبری سی ان بی سی عنوان داشت شکاف‌های عمده ای در اجرای سیاست سقف قیمت آشکار شده است که اگر رفع و اصلاح نشوند، مکانیسم سقف قیمت را برای همیشه نابود می کند.

داده‌های CREA نشان داد که در مجموع، روسیه از زمان اجرایی شدن ممنوعیت واردات و محدودیت‌های قیمتی، حدود ۵۸ میلیارد یورو (۶۲.۵ میلیارد دلار) درآمد حاصل از صادرات نفت داشته است. تحلیلگران خاطرنشان کردند که افزایش درآمد ناشی از بالا رفتن قیمت‌های صادراتی است زیرا غرب سقف‌های قیمتی را بیش از حد بالا تعیین کرده است.

تحلیلگران CREA نوشتند: درآمدهای روسیه با تعیین سقف قیمت نفت خام در ۳۰ دلار در هر بشکه [به جای ۶۰ دلار] و بازنگری در سقف محصولات نفتی بر همین اساس، می‌توانست ۲۲ میلیارد یورو (۳۷ درصد) کاهش یابد.

آنها خاطرنشان کردند که بهبود بیشتر درآمدهای نفتی روسیه به تاثیر و اعتبار تحریم ها آسیب می رساند.

پایان/

۱۴ خرداد ۱۴۰۲ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 25798

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 7 =