اختصاص بیش از یک میلیارد ریال پاداش به گزارش کنندگان املاک دولتی

فاطمه دادگر مدیر کل مدیریت اموال و دارایی های دولت با تاکید بر تداوم استفاده از ظرفیت گزارش های مردمی و اختصاص پاداش پس از انجام روند صحت سنجی، اظهار داشت: تاکنون بیش از 1 میلیارد و 150 میلیون ریال پاداش به گزارش کنندگان املاک دولتی پرداخت شده است.

به گزارش تحریریه، مدیرکل مدیریت اموال و دارایی های دولت خزانه داری کل کشور اظهار داشت: تمام دستگاه های اجرایی باید بر اساس بند (پ) ماده 10 قانون برنامه ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی جمهوری اسلامی ایران، اطلاعات اموال غیر منقول، انفال و اموال تملیکی که به عنوان مالک، بهره بردار، متولی و نماینده دولت در اختیار دارند را در سامانه جامع اموال دستگاههای اجرایی(سادا) ثبت و تکمیل کنند.

دادگر افزود: این موضوع در جزء 3 بند (ب) تبصره (18) قانون بودجه سال 1401 کل کشور و بند (ز) تبصره 11 قانون بودجه سال جاری و ضوابط اجرایی قانون بودجه نیز مورد تاکید قرار گرفت.

مدیر کل مدیریت اموال و دارایی های دولت در ادامه افزود: وزارت امور اقتصادی و دارایی مجاز است چنانچه اموال غیر منقول ثبت نشده در سامانه سادا را از طریق بازرسی ادواری، برون سپاری برای برداشت میدانی اطلاعات یا گزارش های مردمی شناسایی نماید، با اختصاص پاداش متعارف، نسبت به اصلاح اسناد مالکیت آنها به نام دولت جمهوری اسلامی ایران با نمایندگی وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان امین اموال و تعیین تکلیف آنها اقدام کند.

دادگر در ادامه گفت: تاکنون با استفاده از ظرفیت گزارش های مردمی و از تعداد 5283 فقره ملک گزارش شده توسط مردم در سامانه سوت زنی وزارت امور اقتصادی و دارایی 3390 فقره از آنها با توجه به ثبت قبلی در سامانه سادا از دستور کار خارج شد.

وی افزود: از این تعداد 764 فقره ملک ثبت نشده در سامانه سادا شناسایی شد که تعداد 121 فقره از آن مربوط به وزارتخانه ها و موسسات دولتی بود که برای 17 فقره از این گزارش ها با انجام بررسی، صحت سنجی و انطباق با دستورالعمل و تایید کمیته اختصاص پاداش، جمعا مبلغ 1 میلیارد و 150 میلیون و 429 هزار و 850 ریال پاداش به گزارش کنندگان پرداخت شد.

مدیرکل مدیریت اموال و دارایی های دولت در پایان افزود: بر اساس مفاد بند ز تبصره (11) قانون بودجه سال جاری نیز همچنان روند ثبت گزارشات مردم در سامانه سوت زنی ادامه دارد .

پایان/

۲۲ خرداد ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 25975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 12 =