ایرانی‌ها در رتبه دوم خریداران ملک در ترکیه

اگرچه روند خرید مسکن از سوی عربستانی ها در ترکیه ۸۰ درصد افزایش یافته است اما هنوز روسیه و ایران در رتبه اول و دوم خریداران ملک در ترکیه قرار دارند.

به گزارش تحریریه، تارنمای خبرگزاری «آناتولی» ترکیه نوشت، اداره آمار این کشور اعلام کرده است که روند خرید مسکن از سوی عربستانی ها در ترکیه در ۵ ماه نخست سال جاری میلادی در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته به مقدار ۷۹.۴ درصد افزایش یافته است.

طی این مدت سعودی ها ۲۹۶ مسکن خریداری کرده اند.

طبق گزارش این خبرگزاری، اکنون عربستانی ها در فهرست خریداران خارجی ملک در ترکیه در رتبه یازدهم قرار دارند. افزایش خرید ملک در ترکیه از سوی عربستانی ها به دلیل بهبودی روابط دو کشور و اقدام ریاض و آنکارا برای تقویت همکاری پس از سال ها تنش است.

برپایه گزارش اداره آمار ترکیه، هجوم عربستانی ها به ترکیه درحالی افزایش یافته که تقاضا برای خرید ملک در ترکیه از سوی خارجی ها از ماه ژانویه تا می امسال به نسبت ۳۸ درصد کاهش یافته است.

ایرانی‌ها در رتبه دوم خریداران ملک در ترکیه

تعداد املاکی که خارجی ها طی این مدت در ترکیه خریداری کرده اند ۱۶ هزار و ۷۷۹ واحد آپارتمانی بوده است.

برپایه این گزارش، روس ها رتبه اول خرید ملک در ترکیه را به خود اختصاص داده اند و آنها ۵ هزار و ۷۲۳ واحد آپارتمانی خریداری کرده اند.

ایرانی ها با خرید ۲ هزار و ۳۲۴ واحد آپارتمانی در رتبه دوم قرار دارند و پس از آن، عراقی ها قرار دارند. در این فهرست شهروندان اوکراینی رتبه چهارم را به خود اختصاص داده اند و در این مدت ۷۷۰ واحد مسکونی در ترکیه خریداری کرده اند.

پایان/

۱۳ تیر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 26293

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • ZA ۱۸:۵۱ - ۱۴۰۲/۰۴/۱۳
      1 0
      ببین چقدر نا اطمینانی و یاس هست که طرف حاضر بره یک جهان سومی دیگه که هر دولتش یک قانون میگذاره , مال و بچش ببره