احضار شرکت‌های فناوری به کاخ سفید به دلیل هراس امنیتی از هوش مصنوعی

بر اساس گزارش نیویورک تایمز هفت شرکت - آمازون، آنتروپیک، گوگل، فلکشن، متا، مایکروسافت و اوپن ای‌آی در نشستی با رئیس جمهور آمریکا برای ایمنی، امنیت و مدیریت ریسک های مرتبط با فناوری هوش مصنوعی متعهد شدند. 

به گزارش تحریریه، به نقل از نیویورک تایمز هفت شرکت - آمازون، آنتروپیک، گوگل، فلکشن، متا، مایکروسافت و اوپن ای‌آی - به طور رسمی در نشستی با رئیس جمهور بایدن در کاخ سفید، به استانداردهای جدید برای ایمنی، امنیت و مدیریت ریسک های مرتبط با فناوری هوش مصنوعی متعهد شدند.

این شرکت‌ها با پادمان‌های داوطلبانه در مورد توسعه فناوری موافقت کرده‌اند و متعهد شدند که خطرات فن آوری های جدید را حتی در شرایطی که در مورد پتانسیل هوش مصنوعی رقابت می‌کنند، مدیریت کنند.

بایدن در اظهارات کوتاهی از اتاق روزولت در کاخ سفید گفت: «ما باید در مورد تهدیدات ناشی از فناوری‌های نوظهور که می‌توانند برای دموکراسی و ارزش‌های ما ایجاد کنند، آگاه و هوشیار باشیم.»

واشنگتن با ایجاد توافقنامه ها و چارچوب های قانونی و نظارتی برای توسعه هوش مصنوعی، به دنبال محدود کردن این تکنولوژی ها است. این توافقنامه ها شامل آزمایش محصولات برای خطرات امنیتی و استفاده از واترمارک برای اطمینان از امکان شناسایی مواد تولید شده توسط هوش مصنوعی برای مصرف کنندگان است.

دولت بایدن در بیانیه ای که این توافقنامه ها را اعلام کرد، گفت: شرکت ها باید اطمینان حاصل کنند که "نوآوری به ضرر حقوق و امنیت آمریکایی ها تمام نمی شود."

پایان/

۲ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 26631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =