روال انتصابات در سازمان بنادر تغییر کرد؟ سوء‌استفاده معاون وزیر از جایگاه سازمانی

درحالی چند روز از انتصاب سرپرست معاونت برنامه‌ریزی سازمان بنادر و دریانوردی می‌گذرد که برای تغییر معاونان، تایید 5 وزیر عضو شورایعالی سازمان بنادر و دریانوردی نیاز است.

به گزارش تحریریه، نیمه ماه گذشته سازمان بنادر و دریانوردی از انتصاب سرپرست معاونت برنامه ریزی، توسعه مدیریت و منابع این سازمان با حکم علی‌اکبر صفایی مدیرعامل سازمان بنادر خبر داد.

به این ترتیب محمد حسین علامه جایگزین حسن بیک‌محمدلو شد. فارغ از این‌که چه اتفاقاتی منجر به اتخاذ این تصمیم شده باید به این مسئله اشاره شود گویا روال معمول انتصابات در سازمان بنادر و دریانوردی تغییر کرده است.

رویه انتصاب در سازمان بنادر و دریانوردی (معاونت‌ها) این‌گونه است که شورای عالی این سازمان تشکیل جلسه داده و در رابطه با انتصاب معاونان سازمان بنادر تصمیم‌گیری می‌کنند. این شورا 5 عضو دارد؛ وزیر دفاع، رئیس سازمان برنامه و بودجه، وزیر اقتصاد، فرمانده نیروی دریایی ارتش جمهوری اسلامی ایران و وزیر راه و شهرسازی.

پس از موافقت این اعضا، وزیر راه و شهرسازی نیز حکم معاونان سازمان بنادر و دریانوردی را امضا و ابلاغ می‌کند. در این فرآیند، مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی هیچ نقش و اثری ندارد. حال با این تفاسیر مشخص نیست معاون وزیر راه و شهرسازی با استناد به چه قانون و ضابطه‌ای اقدام به انتصاب سرپرست در این مجموعه کرده است؟

پرسشی که نیاز است مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی به ‌صورت روشن و شفاف آن پاسخ دهد.

پایان/

۱۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 26872

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =