ترامپ پیروز مناظره‌ای که در آن حضور نداشت!

نشریه معتبر «تایم» در تحلیلی مدعی شد با اینکه «دونالد ترامپ» در مناظره داخلی حزب جمهویخواه شرکت نکرد اما در واقعیت پیروز اصلی اولین گام انتخابات برای حامیان این حزب بود.

به گزارش تحریریه، نشریه «تایم» در تحلیلی با عنوان «رئیس‌جمهوری سابق نامزدهای جمهوری‌خواه و شبکه فاکس‌نیوز را تحقیر کرد» نوشت، هشت نامزد جمهوری‌خواه شامگاه چهارشنبه ۲۳ اوت (یکم شهریور) در نخستین مناظره درون‌حزبی انتخابات آتی ایالات‌متحده آمریکا روبروی هم نشستند و درباره موضوع‌های مختلف صحبت کردند. این مناظره مقدماتی در میلواکی برگزار شد اما دونالد ترامپ به جای پرواز به میلواکی و فرصت دادن به رقبایش برای دیده شدن، راهبرد مبارزه در شبکه‌های اجتماعی را در پیش گرفت.

تایم در یادداشتی با عنوان «ترامپ چگونه پیروز مناظره‌ای شد که در آن حضور نداشت؟» اتفاق تاریخی شامگاه چهارشنبه در ایالات‌متحده آمریکا را تحلیل کرد. در این یادداشت آمده است که ترامپ به جای سفر به میلواکی و اجازه دادن به رقبایش برای اینکه او را آماج حمله قرار دهند، گزینه مهمان‌نوازانه‌تری را انتخاب کرد و آن گفت‌وگو با تاکر کارلسون در شبکه‌ اجتماعی اکس بود که قبلا توییتر نامیده می‌شد.

درباره انگیزه‌ این اقدام هیچ ابهامی وجود نداشت؛ چرا که رئیس‌جمهوری سابق اصولا از نمایش برتری‌اش بر رقبا و دشمنان خود لذت می‌برد. مصاحبه ترامپ با مجری سابق فاکس‌نیوز در زمانی که مناظره انتخاباتی رقبای جمهوری‌خواه در حال پخش از فاکس‌نیوز بود، تماشاگران را از قاب تلویزیون می‌گرفت و به سمت رسانه اجتماعی اکس هدایت می‌کرد و این همان هدفی بود که ترامپ و متحدانش از ابتدا دنبال آن بودند.

گفت‌وگوی ترامپ با تاکر کارلسون در اکس و ربودن تماشاگران نه‌تنها سایر نامزدهای جمهوری‌خواه که فاکس‌نیوز را که هم زمانی دوست رئیس‌جمهوری سابق بود و حالا دشمن او است، تحقیر کرد.

آماری که از شمار دنبال‌کنندگان مصاحبه ترامپ با مجری سابق فاکس‌نیوز پس از پایان گفت‌وگوی آن‌ها منتشر شد، این موضوع را اثبات می‌کند. این مصاحبه از پیش ضبط‌شده ۴۶ دقیقه‌ای بیش از ۸۰ میلیون بازدیدکننده‌ داشت، رقمی که به‌طور قطع از شمار بینندگان مناظره فراتر است.

این در حالی است که طرفداران ترامپ در شبکه‌های اجتماعی هم بیکار ننشستند و با انتشار پست‌هایی، مخالفان رئیس‌جمهوری سابق از جمله ران دسنتیس، فرماندار جمهوری‌خواه ایالت فلوریدا، یا افرادی مانند مایک پنس را که زمانی از متحدان ترامپ بودند، تحقیر کردند.

پایان/

۴ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۴:۰۰
کد خبر: 27136

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =