ترامپ از ناتو خارج می‌شود

«جان بولتون» مشاور پیشین امنیت ملی آمریکا اعتقاد دارد در صورت انتخاب دوباره «دونالد ترامپ» به عنوان رئیس جمهور، به طور قطع کاخ سفید از ناتو خارج خواهد شد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «راشا تودی» در گزارشی نوشت، «جان بولتون» دستیار سابق کاخ سفید مدعی است «دونالد ترامپ» رئیس جمهور سابق آمریکا، در صورت پیروزی در انتخابات سال ۲۰۲۴، بزرگترین ابرقدرت نظامی جهان را از ناتو خارج خواهد کرد.

مشاور امنیت ملی سابق آمریکا در مصاحبه با رسانه آمریکایی NewsNation گفت: در دوره دوم ریاست جمهوری ترامپ، تقریباً به طور قطع از ناتو خارج خواهیم شد.

ترامپ از ناتو خارج می‌شود

بولتون در سپتامبر ۲۰۱۹ به عنوان دستیار ارشد امنیت ملی ترامپ پس از ناکامی در متقاعد کردن رئیس جمهور برای آغاز جنگ هایی علیه ایران و کره شمالی برکنار شد.

بولتون یک شاهین بدنام جنگ طلب شناخته می شود که برای تغییر حکومت ها در کوبا، لیبی، ونزوئلا، سوریه و یمن تلاش می کرد و برای این کار به رئیس جمهوری آمریکا فشار می آورد. وی اکنون اعتقاد دارد که ترامپ رویکردی نامنظم و ناکارآمد برای امنیت ملی دارد.

مشاور سابق گفت: دونالد ترامپ واقعاً فلسفه‌ای ندارد که ما آن را از نظر سیاسی بفهمیم. او هنگام تصمیم گیری ها، اصلا به جهت گیری های سیاستی در فضای امنیت ملی فکر نمی کند. همه اینها به منافع دونالد ترامپ بستگی دارد.

علیرغم اینکه ترامپ در چهار ماه گذشته سه بار به اتهامات جنایی متهم شده است، اما در نظرسنجی ها به عنوان کاندیدای برتر برای نامزدی حزب جمهوری خواه در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۲۴ در نظر گرفته شده است.

بر اساس نظرسنجی نیویورک تایمز که این هفته منتشر شد، او و رئیس جمهور جو بایدن در حال حاضر در یک مسابقه تکراری همانند سال ۲۰۲۰ با حمایت ۴۳ درصدی رای دهندگان روبه رو هستند.

ترامپ از ناتو خارج می‌شود

بایدن رهبری ناتو و دیگر متحدان آمریکا را در اعمال تحریم‌ها علیه روسیه به دلیل درگیری اوکراین و تامین تسلیحات به ارزش میلیاردها دلار برای کیف برعهده گرفته است. در مقابل ترامپ مدعی است که در صورت انتخاب مجدد، با وادار کردن رهبران روسیه و اوکراین برای نشستن پای میز مذاکره، به این جنگ خونین در ۲۴ ساعت پایان خواهد داد.

بولتون توافق ترامپ با طالبان برای خروج نیروهای آمریکایی از افغانستان را اشتباهی فاجعه بار برای آمریکا و امنیت ملی در جهان خواند.

او همچنین رئیس‌جمهور وقت را به خاطر شکست در افزایش فشارها بر ایران پس از خروج از توافق هسته‌ای برجام در سال ۲۰۱۸، مقصر می داند.

پایان/

۱۹ مرداد ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 26826

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =