افزایش مبادله گازی مصر و اردن با رژیم صهیونیستی

مصر و اردن به مقصد اصلی صادرات گاز رژیم اسرائیل تبدیل شده اند. مصر قصد دارد واردات گاز از اسرائیل به مصر را از ماه اکتبر آینده به میزان ۳۱ درصد افزایش دهد که در این صورت واردات مصر از ۸۰۰ میلیون متر مکعب به یک هزار و ۵۰ میلیون متر مکعب خواهد رسید.

به گزارش تحریریه، روزنامه فرامنطقه ای «العربی الجدید» نوشت، رژیم اسرائیل اعلام کرد از طریق میدان گازی «تمار» که در شرق دریای مدیترانه واقع شده است صادرات گاز طبیعی به مصر را افزایش خواهد داد. این اقدام در راستای تلاش های تل آویو برای افزایش درآمدهای مالی خود و تقویت روابط با مصر است.

در همین راستا، «کاتز» وزیر انرژی و زیر ساخت های رژیم اسرائیل با انتشار بیانیه ای اعلام کرد تل آویو با صادرات گاز به مصر از میدان گاز تمار موافقت کرده است. اگرچه این وزیر رژیم اسرائیل جزئیاتی از حجم صادرات گاز از اسرائیل به مصر اعلام نکرده است، اما تارنمای اقتصادی «گلوبس» که مسائل مربوط به اقتصاد رژیم اسرائیل را بررسی می کند، نوشت، کاتز وزیر انرژی اسرائیل تصمیم گرفته است از آغاز سال ۲۰۲۶ میلادی سالانه تولید گاز طبیعی در میدان گازی تمار را به میزان ۶ میلیارد متر مکعب افزایش دهد.

این رقم افزایش ظرفیت تولید گاز در این میدان به مقدار ۶۰ درصد را نشان می دهد که ۳.۵ میلیارد متر مکعب از این گاز به مصر صادر خواهد شد. دولت مصر هم رژیم اسرائیل را زیر فشار قرار داده است که با افزایش صادرات گاز به مصر موافقت کند.

افزایش مبادله گازی مصر و اردن با رژیم صهیونیستی

روزنامه العربی الجدید افزود: برپایه گزارش منابع مصری، مصر قصد دارد واردات گاز از اسرائیل به مصر را از ماه اکتبر آینده به میزان ۳۱ درصد افزایش دهد که در این صورت واردات مصر از ۸۰۰ میلیون متر مکعب به یک هزار و ۵۰ میلیون متر مکعب افزایش پیدا می کند.

مصر و اردن به مقصد اصلی صادرات گاز رژیم اسرائیل تبدیل شده اند. اردن گاز رژیم اسرائیل را برای نیازهای داخلی استفاده می کند، اما مصر پس از فراوری این گاز را به خارج صادر می کند.

برپایه این گزارش، میدان گازی رژیم اسرائیل، سالانه حدود ۲۸ میلیارد متر مکعب گاز تولید می کند که یک سوم آن را به مصر و اردن صادر می کند.

پیش بینی می شود تولید گاز این رژیم در سال های آینده هم شاهد افزایش باشد. این در حالی است که مصر اکنون به دلیل افزایش دمای هوا و استفاده بیشتر از وسائل سرمایشی به شدت از کاهش تولید گاز طبیعی رنج می برد. افزایش دما سبب شده است که جریان برق در برخی از ساعات شبانه روز قطع شود. تولید گاز طبیعی مصر از ماه ژانویه تا ماه می گذشته به میزان ۹ درصد کاهش یافته است.

پایان/

۷ شهریور ۱۴۰۲ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 27137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 5 =