شناسایی ۱۷ محدوده معدنی طلا در خراسان جنوبی

رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور گفت: با اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در خراسان جنوبی ۱۷ محدود جدید امیدبخش طلا در این استان شناسایی شد.

به گزارش تحریریه، علیرضا شهیدی در آیین تکریم و معارفه سرپرست اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان خراسان جنوبی با اشاره به اجرای طرح تحول زمین‌شناسی و اکتشاف ذخایر معدنی در مساحت حدود ۱۵ هزار کیلومتر از وسعت این استان افزود: از این تعداد ۱۷ محدوده جدید امیدبخش طلا، ۶۰ محدوده مس، ۲۵ محدوده نیکل برای اولین بار در شرق ایران، ۹ محدوده منیزیت و ۶ محدوده سرب و روی را شناسایی کردیم.
وی گفت: به دنبال طرح تحول زمین شناسی که در استان خراسان جنوبی موفقیت آمیز انجام شد، نتایج و یافته‌های این طرح را برای استفاده حداکثری دراختیار معاونت معدنی وزارت صمت و سازمان ایمیدرو قرار دادیم.
شهیدی با بیان اینکه امیدواریم بخشی از این ۱۱۷ محدوده تبدیل به معدن شود، افزود: سازمان زمین شناسی و اکتشاف معدنی از مهر ۱۴۰۰ در زمینه معدن فعالیت مطالعاتی را در این استان آغاز کرده است و براساس اطلاعات موجود در استان و اطلاعاتی که بعدها تکمیل‌تر شد در سال‌های ۹۴ و ۹۵ بخش قابل توجهی از استان تحت مطالعات ژئوفیزیک هوابرد قرار گرفت تا اکتشاف ذخایر پنهان در استان انجام شود.
وی از خراسان جنوبی به عنوان استان معدنی با پتانسیل بسیار بالا یاد کرد و گفت: به همین خاطر در طرح اکتشافات معدنی خراسان جنوبی را انتخاب کردیم و این استان جزو محدود استان‌های ما است که هم عناصر فلزی و هم غیرفلزی و حتی ذخایره
استراتژیک در آن وجود دارد.
رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات معدنی کشور افزود: ایران یک درصد جمعت دنیا و یک درصد خاک دنیا، ولی حدود هفت درصد موادمعدنی دنیا را دارد که یک پتانسیل بسیار بالا برای کشور است.
شهیدی اظهار امیدواری کرد تا سه سال آینده ۲۶۰ هزار کیلومتر از ذخایر موادمعدنی فلزی کشور، اکتشاف شود و به دنبال آن ذخایر استراتژیک را کشف خواهیم کرد.

پایان/

۱۳ شهریور ۱۴۰۲ - ۱۳:۰۰
کد خبر: 27287

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 3 =