واردات گوسفند آزاد، واردات خودرو ممنوع!

به فوریت انجام شدن واردات گوسفند و عدم واردات خودرو در 5 سال اخیر نشان می دهد که در اقتصاد ایران به تولید واقعی توجه نمی شود.

به گزارش تحریریه، به فوریت انجام شدن واردات گوسفند از کشور کنیا با میدان داری شخص رئیس جمهور و عدم واردات خودرو در 5 سال اخیر علیرغم جهش قیمت های خارج از قاعده نشان می دهد که در اقتصاد ایران به تولید واقعی توجه نمی شود.

  1. در پی سفر سید ابراهیم رئیسی به قاره آفریقا، نخستین محموله گوشت گرم گوسفندی از کنیا به ایران ارسال شد. پیش از سفر رییس جمهوری کشورمان به آفریقا، ایران هیچ همکاری تجاری در زمینه مواد غذایی با این منطقه نداشته است.
  2. اکنون در منطقه «نایروک» (یکی از ایالات کنیا) تعداد 2 هزار راس دام گوسفندی در قرنطینه قرار دارد که آماده کشتار است و در این زمینه، همه پروتکل‌ها و آزمایشات لازم انجام شده است. گونه غالب گوسفندی در کنیا، «قره گل» ایران است که بیش از 25 سال پیش وارد این کشور شد.

افزایش قیمت گوسفند باعث واردات سریع و ورود رئیس جمهور شده است، زیرا تولیدکنندگان گوسفند ایرانیان عادی و روستاییان و عشار هستند که سرکوب درآمد آنها با واردات باعث اعتراض نمی شود، اما گران شدن خودرو ذی نفعان رانتی دارد که در تصمیم سازی ها موثر هستند و به همین دلیل گوشت گوسفند 500 هزار تومانی و یا 10 دلاری که از تمام کشورهای صنعتی ارزانتر است باعث واکنش سیاستگذار می شود، اما خودروهای صدها هزار دلاری در ایران که در کشورهای صنعتی خودرو طبقه متوسط محسوب می شود باعث نگرانی مقام های دولتی نمی شود!

دولت رئیسی در 2 سال اخیر مانع از اجرای قانون و واردات خودرو شده است.

پایان/

۲۲ شهریور ۱۴۰۲ - ۲۲:۰۰
کد خبر: 27430

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =