رشد بخش گردشگری مغرب

شمار گردشگرانی که طی ۸ ماه گذشته به مغرب سفر کرده اند ۴۹ درصد افزایش یافته است و درآمد بخش گردشگری آن در این دوره به ۷.۱ میلیارد دلار رسید که نسبت به مدت مشابه آن در سال گذشته ۳۳ درصد بیشتر شده است.

به گزارش تحریریه روزنامه «القدس العربی» چاپ لندن نوشت، وزارت گردشگری مغرب اعلام کرد شمار گردشگرانی که از آغاز سال جاری میلادی تا پایان آگوست به این کشور سفر کرده اند ۴۹ درصد افزایش یافته است.

این وزارتخانه با انتشار بیانیه ای اعلام کرد شمار گردشگران خارجی که از آغاز سال جاری تا پایان آگوست از مغرب دیدن کرده اند به ۱۰.۲ میلیون تن طی ۸ ماه نخست سال رسیده است.

بر این اساس در آمدهای بخش گردشگری مغرب که منبع مهم ارزی این کشور به شمار می رود طی ۸ ماه نخست سال جاری به ۷۱.۴ میلیارد درهم (۷.۱ میلیارد دلار) رسید که در مقایسه با مدت مشابه آن در سال گذشته افزایش ۳۳ درصدی را نشان می دهد.

Travel to Morocco - Official website of tourism in Morocco managed by the  ONMT | Moroccan National Tourist Office

«فاطمه الزهرا عمور» وزیر گردشگری مغرب اظهار داشت این افزایش آمار گردشگران، بیانگر جذابیت بخش گردشگری مغرب و فعال بودن بخش های حمل و نقل هوایی، تبلیغات و ... است.

روزنامه القدس العربی نوشت، مغرب با وجود چالش های پرشمار پس از زلزله اخیر به رشد بخش گردشگری خود خوش بین است و برای ادامه رشد و توسعه این بخش تلاش می کند.

دولت این کشور در ۳۱ ژانویه سال جاری اعلام کرده بود که طی سال گذشته ۱۱ میلیون گردشگر به مغرب سفر کرده اند. این کشور برای تقویت بخش گردشگری، برنامه ریزی کرده است و انتظار دارد که تا پایان سال ۲۰۳۰ میلادی سالانه بیش از ۲۶ میلیون گردشگر به این کشور سفر کنند.

پایان/

۲۱ مهر ۱۴۰۲ - ۱۰:۰۰
کد خبر: 27779

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 1 =