دولت آمریکا، بازیگر بزرگ بازار بیت کوین

روزنامه «وال استریت ژورنال» گزارش داد که دولت آمریکا میلیاردها دلار رمز ارز بیت کوین را از مجرمان سایبری کشف و مصادره کرده است و به تدریج آن ها را در بازار به فروش می رساند.

به گزارش تحریریه، روزنامه «وال استریت ژورنال» با استناد به تجزیه و تحلیل پرونده های عمومی توسط شرکت رمزنگاری ۲۱.co گزارش داد که دولت ایالات متحده پس از توقیف حدود ۲۰۰۰۰۰ بیت کوین به ارزش میلیاردها دلار، به یکی از بزرگترین دارندگان ارزهای دیجیتال تبدیل شده است.

بر اساس گزارش ۲۱.co، کیف پول‌های سخت‌افزاری که توسط وزارت دادگستری، خدمات درآمد داخلی و سایر سازمان‌های دولتی کنترل می‌شوند، حاوی ۱۹۴۱۸۸ بیت‌کوین بوده اند که ارزش آن ها بیش از ۵.۳ میلیارد دلار تخمین زده می‌شود.

این گزارش حتی مدعی است بر اساس اطلاعات موجود، تخمین‌های ارائه شده کمتر از دارایی‌های دولت آمریکا در این حوزه است.

تجزیه و تحلیل انجام شده توسط این شرکت رمزنگاری، حرکت بیت کوین حول حساب های دولتی ایالات متحده را تنها در ارتباط با سه توقیف بزرگ این ارز دیجیتال از سال ۲۰۲۰ ردیابی کرده است.

 دولت آمریکا، بازیگر بزرگ بازار بیت کوین

نمونه قابل ذکر در این مداخله دولت آمریکا، در حمله سایبری Bitfinex در ژانویه ۲۰۲۲ رخ داد که تقریباً شش سال طول کشید تا به نتیجه برسد و وزارت دادگستری ۹۴۶۴۳ بیت کوین را مصادره نماید. در یک پرونده مشابه نیز ۵۱,۳۲۶ بیت کوین در پرونده «جیمز ژونگ» در مارس ۲۰۲۲ به مصادره دولت آمریکا در آمد. علاوه بر این دو تعطیلی بازار آنلاین بدنام مواد مخدر تحت عنوان جاده ابریشم در نوامبر ۲۰۲۰ نیز موجب شد تا کاخ سفید قادر شود ۶۹,۳۶۹ بیت کوین دیگر راه هم به دست بیاورد و ضبط کند.

طبق گزارش‌ها، دارایی‌ها عمدتاً به‌صورت آفلاین در دستگاه‌های ذخیره‌سازی رمزگذاری‌شده توسط وزارت دادگستری و خدمات درآمد داخلی نگهداری می‌شوند.

واشنگتن هر از چند گاهی، بخشی از این بیت کوین های توقیف شده را از طریق یک سیستم حراج بر اساس دستور دادگاه به فروش می رساند. قابل توجه ترین این فروش ها هم در سال ۲۰۱۴ رخ داد. در آن زمان «تیم دریپر» میلیاردر توانست ۳۰۰۰۰ توکن را در حراج های دولتی بخرد.

با این حال، در سال‌های اخیر، دولت تصمیم گرفته است که دارایی‌های رمزنگاری شده مصادره ای را از طریق صرافی بفروشد. یکی از این فروش ها در اوایل سال جاری صورت گرفت و در آن ۹۱۱۸ بیت کوین در Coinbase فروخته شد.

پایان/

۲۸ مهر ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 27863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 2 =