اقتصاددان پیشرو آمریکایی: بیت کوین احمق‌یاب دارد

«نسیم نیکلاس طالب» تحلیلگر اقتصادی و نویسنده کتاب «قوی سیاه» تاکید دارد ارز دیجیتال به ویژه بیت کوین سرمایه گذاری شکست خورده ای است که افراد کم عقل سراغ آن می روند.

به گزارش تحریریه، «نسیم نیکلاس طالب» نویسنده «قوی سیاه» اعتقاد دارد که شرکت بیمه سپرده فدرال (FDIC) بود که با اقدامات خود بیت کوین را نجات داده است.

وی اعتقاد دارد: واقعیت این است که ورشکستگی دو بانک بزرگ - بانک سیلیکون ولی (یکی از شرکت‌های تابعه گروه مالی (SVB SIVB) و بانک سیگنچر (Signature Bank SBNY) موجب شد تا مشتریان و سپرده‌گذاران در وضعیت عدم اطمینان قرار بگیرند. اما زمانی که تنظیم کننده های ایالات متحده برای نجات سپرده گذاران وارد عمل شدند، این ترس ها به سرعت از بین رفت و بیت کوین به ۲۴۰۰۰ دلار افزایش یافت.

نسیم نیکلاس طالب می گوید: بله، FDIC بیت کوین را نجات داد.

طبق بیانیه مطبوعاتی اخیر، سپرده گذاران بانک سیلیکون می توانند از ۱۳ مارس به وجوه خود دسترسی داشته باشند، بدون اینکه مالیات دهندگان متحمل ضرر شوند.

تحلیلگر سرشناس اقتصادی: بیت کوین احمق‌یاب دارد

بر این اساس سپرده گذاران بانک سیگنچر نیز متحمل هیچ ضرری نخواهند شد و حساب های آنها به طور کامل و بدون هیچ هزینه ای برای مودیان محافظت می شود. با این حال، سهامداران و دارندگان بدهی بدون وثیقه ممکن است دچار زیان های فراوانی شوند.

فدرال رزرو اعلام کرد: سیستم بانکی ایالات متحده انعطاف‌پذیر و بر پایه‌ای محکم استوار است، این اتفاق تا حد زیادی به دلیل اصلاحاتی حاصل شده است که پس از بحران مالی انجام شد و تضمین‌ های بهتری را برای صنعت بانکداری ارائه کرد.

در اوایل ژانویه، طالب که از منتقدین بیت کوین است، گفته بود که ارز دیجیتال اوج مهارت یک آهنربا برای جلب احمق ها است.

این مقاله نویس و آمارشناس برجسته ریاضی در مصاحبه ای با مجله فرانسوی L'Express، گفت که بیت کوین یک ردیاب احمق دارد.

نویسنده کتاب معروف «قوی سیاه» در مورد شور و شوق پیرامون ارزهای رمزپایه گفت که این ارز محصولی با نرخ بهره نزدیک به صفر یا گاهی منفی، هیچ عملکرد واقعی در بازار ندارد.

پایان/

۲۵ اسفند ۱۴۰۱ - ۰۰:۰۰
کد خبر: 24722

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 4 =