انتقامِ سختِ محورِ مقاومت از آمریکا و رژیم صهیونیستی

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است گروه های مقاومت در کشورهای منطقه علیه آمریکا و رژیم اسرائیل وارد عمل شده اند؛ عملیات طوفان الاقصی منطقه به ویژه یمنی ها را علیه رژیم اسرائیل متحد و آماده انتقام بزرگ کرده است.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود درباره تحولات غزه و منطقه در یوتیوب گفت: اکنون آمریکا، رژیم اسرائیل را به وارد شدن در جنگ منطقه ای در خاورمیانه سوق می دهد. منطقه خاورمیانه بسیار ملتهب است. منطقه تنها علیه رژیم اسرائیل و کشتارهای آن در غزه عمل نمی کند، بلکه علیه آمریکا به عنوان پشتیبان این رژیم هم وارد عمل شده است.

وی با بیان اینکه آمریکا شعله جنگ های دیگری را در منطقه روشن کرده است، افزود: اکنون شماری از مناطق در خاورمیانه علیه آمریکا وارد عمل شده اند. طوفان گسترده ای در یمن علیه آمریکا راه افتاده است. میلیون ها تن در یمن تنها با مردم نوار غزه همدردی نمی کنند، بلکه آن ها از عملیات «طوفان الاقصی» در فلسطین حمایت می کنند. این اقدام یمنی ها عکس العملی در برابر تلاش آمریکا برای شعله ور سازی جنگ در دریای سرخ است. یمنی ها با این اقدام خود به آمریکا پیام داده اند که برای جنگ آماده هستند. سید «عبدالملک الحوثی» رهبر یمنی ها به طور آشکار اعلام کرده که یمنی ها برای جنگ آمادگی دارند و در همین راستا با هم متحد شده اند. درواقع طوفان الاقصی همه یمنی ها را متحد کرده است. اینکه همه یمنی ها از فلسطین حمایت می کنند، یک دستاورد بسیار بزرگ است.

عطوان اعتقاد دارد: در این شرایط آمریکا ادعا می کند که یک ائتلاف دریایی شامل نیروهایی از ۱۰ کشور را در دریای سرخ شکل داده است. هیچ یک از کشورهایی که در این ائتلاف وارد شده اند، قابل احترام نیستند. اسپانیا از ملحق شدن به این ائتلاف خودداری کرد و فرانسه هم از این ائتلاف عقب نشسته و هیچ کشتی و نیرویی را به دریای سرخ ارسال نخواهد کرد. کاخ الیزه می داند که امور در چه مسیری پیش خواهد رفت. ۱۰ شرکت بزرگ باربری جهان تصمیم گرفته اند کشتی های آنها در دریای سرخ حرکت نکند. این یعنی آمریکا شکست خورده و دریای سرخ به طور کامل بسته شده است.

انتقامِ سختِ محورِ مقاومت از آمریکا و رژیم صهیونیستی

وی تصریح کرد: در چنین وضعیتی کشتی های جنگی آمریکا در دریای سرخ هدف حمله قرار خواهند گرفت. اگر آمریکا کوچکترین حماقتی را در حریم آبی یمن مرتکب شود با عکس العمل قطعی و فوری یمنی ها روبرو خواهد شد. شاید آمریکا در آستانه وارد شدن به جنگ در یمن باشد اما اگر این اقدام را انجام دهد دیگر هیچ مکانی در منطقه روی ثبات را نخواهد دید.

این تحلیلگر فلسطینی تبار اضافه کرد: در عراق هم آمریکا با حمله به مقر نیروهای «الحشد الشعبی» و ترور یکی از رهبران جریان النجباء، مرتکب حماقت بسیار بزرگی شد. این حرکت آمریکا بسیار خطرناک بود. پس از این اقدام «محمد الشیاع السودانی» نخست وزیر عراق گفت که همه پایگاه های آمریکا در عراق باید برچیده شوند و نیروهای آن از این کشور خارج شوند.

عطوان تاکید کرد: آمریکا در قبال این حمله در عراق و حادثه تروریستی کرمان و به شهادت رسیدن بیش از ۱۰۰ تن در مراسم سالگرد سردار حاج «قاسم سلیمانی» هزینه سنگینی را پرداخت می کند و همه پایگاه های آمریکا هدف قرار خواهند گرفت. اکنون عراق علیه آمریکا وارد عمل شده و مجلس این کشور هم مصوبه ای را تصویب کرده است که برپایه آن همه نیروهای آمریکایی باید از این کشور خارج شوند.

به گفته عطوان، موضوع دیگر آن است که سید «حسن نصرالله» دبیر کل حزب الله هم تصریح کرد که حزب الله با قدرت به ترور شهید «صالح العاروری» عکس العمل نشان خواهد داد. انتقام حزب الله بسیار بزرگ خواهد بود و به سرعت از رژیم اسرائیل انتقام خواهد گرفت.

این تحلیلگر در بخش پایانی اظهارات خود گفت: در فلسطین اشغالی نیز حماسه هایی در حال رخ دادن است. فلسطینی ها در کمین نیروهای اسرائیلی هستند. در شهر خزاعه در شرق خان یونس ۷ تن از نیروهای رژیم اسرائیل به دست فلسطینی ها به هلاکت رسیدند. گردان های القسام و سرایا القدس با هم دست به عملیات مشترک می زنند. آنها ۳ تانک مرکاوا را منهدم کرده اند. در کل شاهد آن هستیم که امور در منطقه بر خلاف خواست رژیم اسرائیل پیش می رود.

پایان/

۱۸ دی ۱۴۰۲ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 28534

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 0 =