کارنامه ۱۰۰ روزه رژیم صهیونیستی و آمریکا در حمله به غزه

«کمال خلف» روزنامه نگار و تحلیلگر فلسطینی با بیان اینکه ادامه جنگ غزه برپایه محاسبات رژیم صهیونیستی و حامیان آن پیش نخواهد رفت، تصریح کرد عملیات طوفان الاقصی یک نقطه عطف راهبردی بود و تاکنون مقاومت فلسطین و یمن با پایداری خود نتایج شگفت آوری کسب کرده اند.

به گزارش تحریریه، روزنامه الکترونیکی «رای الیوم» در گزارشی به قلم «کمال خلف» روزنامه نگار و تحلیلگر فلسطینی نوشت، ۱۰۰ روز از جنگ و نسل کشی رژیم اسرائیل علیه مردم فلسطین در غزه سپری می شود. نیازی به پرداختن به جزئیات روزانه این جنگ نیست زیرا همه جهانیان به طور مستقیم این مصیبت ها را مشاهده می کنند.

هفتم اکتبر ۲۰۲۳ و عملیات طوفان الاقصی یک نقطه عطف راهبردی در حوزه تنش ها در سرزمین های فلسطین و در عرصه منطقه ای و فرامنطقه ای بود. در از این روز به بعد ضعف رژیم اسرائیل و در هم شکسته شدن عظمت آن در موازنه راهبردی به یک واقعیت تبدیل شده است به گونه ای که با به خاک و خون کشیدن بیشتر مردم فلسطین جبران نخواهد شد.

طی این ۱۰۰ روز چهره زشت ایالات متحده بیشتر آشکار شده است. دولت آمریکا، سلاح، جنگ افزار و کمک مالی را بدون هیچ محدودیتی در اختیار رژیم اسرائیل قرار داد. این کشور حتی در شورای امنیت هم مانع از پایان یافتن جنگ در نوار غزه شد و کشورهای منطقه را تحت فشار قرار داد تا خدماتی را به رژیم اسرائیل ارائه کنند. به طوری که روزنامه «نیویورک تایمز» نوشت این کشورها اطلاعاتی را درباره رهبران جریان حماس گرد آوری کردند و سپس در اختیار رژیم اسرائیل قرار دادند.

آمریکایی ها همچنین همه اقدام جنایت کارانه و خونبار رژیم اسرائیل علیه غیرنظامیان را به بهانه «حق دفاع از خود» توجیه کردند. آنها به تازگی به یمن نیز حمله کرده اند تا بتوانند بار دیگر کشتی های اسرائیلی را از دریای سرخ به سوی سرزمین های اشغالی روانه سازند زیرا یمنی ها با هدف پایان دادن به جنایات در غزه مانع از حرکت کشتی های اسرائیلی در دریای سرخ شده بودند.

کارنامه ۱۰۰ روزه رژیم صهیونیستی و آمریکا در حمله به غزه

حمله واشنگتن و لندن به یمن بسیاری از واقعیت ها را برملا کرده است. این واقعیت ها در راستای منافع آمریکا نیست. دریای سرخ پرتنش شده و حرکت کشتی های تجاری در آن متوقف گردیده است و این برخلاف اهداف آمریکا از ائتلاف سازی به بهانه تسهیل دریانوردی است. اکنون آمریکا با ائتلاف شکننده خود منزوی شده است و بسیاری از شرکای اروپایی و منطقه ای کاخ سفید از این ائتلاف فرار کرده اند. این موضوع به سود روسیه و چین به عنوان رقبای آمریکا تمام شده است.

در داخل گنگره و حزب دموکرات هم شکاف هایی ایجاد شده و انتقادها از سیاست های «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا درباره چگونگی مقابله با این بحران افزایش یافته است. از سوی دیگر محبوبیت و مشروعیت جریان انصارالله یمن در منطقه افزایش یافته است. آنها بسیار قدرتمند ظاهر شده اند.

این تحلیلگر فلسطینی در بخش پایانی گزارش خود نوشت، پس از سپری شدن ۱۰۰ روز از جنگ، هنوز مقاومت ادامه دارد و با پایداری خود نتایج شگفت آوری را کسب کرده است. علیرغم حمله های رژیم صهیونیستی، آمریکا و غرب و با وجود سکوت و توطئه کشورهای عربی بازهم اسرائیل به هیچ یک از اهداف خود در این جنگ از جمله نابودی حماس و بازگرداندن اسرای خود و مشخص کردن سرنوشت غزه نرسیده است. به طور قطع ادامه جنگ هم طبق محاسبات اسرائیل پیش نخواهد رفت و شاید این رژیم مجبور شود سرزمین های فلسطین را رها سازد.

پایان/

۲۶ دی ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 28601

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 0 =