دولت با خودتحریمی جلوی صادرات معدنی و فلزی را گرفته است!

بررسی سیاست های اعمالی کنونی نشان می دهد که دولت جلوی صادرات معدنی و فلزی را گرفته است.

به گزارش تحریریه، بررسی سیاست های اعمالی کنونی توسط دولت سید ابراهیم رئیسی نشان می دهد که تیم اقتصادی دولت جلوی صادرات معدنی و فلزی را با وضع عوارض سنگین و غیرقانونی گرفته است.

محمدرضا پورابراهیمی رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس به رسانه ها گفت که دولت 17 برابر مصوبه مجلس از معدنکاران کشور عوارض صادراتی گرفته است. که عملا بسیاری از صادرکنندگان را از چرخه خارج نموده و آسیب های زیادی به چرخه ارزآوزی کشور وارد کرده است.

دولت بر شرکت های خوشنام زیادی که حساب های مالیاتی شفافی هم دارند دهها میلیارد دلار عوارض صادراتی وضع کرده و تمام مبلغ را هم همان ابتدا مطالبه می کند که باعث شده است عملا این شرکت ها از مدار صادرکننده خارج شده و ارزآوری آنها هم متوقف شود.

این مساله باعث شد تا شکایتی به دیوان عدالت اداری تقدیم شود و دیوان هم رای به سود صادرکنندگان معدنی داد و مصوبه دولت را غیرقانونی دانست و ابطال کرد، اما با کمال شگفتی؛ دولت به قانون وقعی ننهاده و همچنان به کارشکنی در راه صادرات مشغول است!

تنبیه صادرات به جای تشویق صادرکننده و وضع عوارض رنگارنگ با منطق بهبود تولید و حضور در بازارهای جهانی ناسازگار است و در دوره تحریم که صنایع معدنی امکان تحریم پذیری ناچیزی دارند نشان می دهد که بی تدبیری دولت باعث ایجاد تحریم های خودساخته داخلی شده است که اثر خود را بر بازار ارز هم نشان خواهد داد.

انتظار می رود دولت محترم سیزدهم از سیاست هایی که باعث خودتحریمی صنایع می شود خودداری کرده و جلوی سنگ اندازی مدیران کارنابلد را بگیرد.

پایان/

۱۱ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۳:۲۸
کد خبر: 28746

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • علی US ۰۰:۱۳ - ۱۴۰۲/۱۱/۱۲
      1 0
      واقعا با قوانین خلق الساعه و خلاف قانون برنامه توسعه عملا باعث فرار سرمایه از کشور شده اند که در سال‌های آتی تاثیرش مشخص خواهد شد، انگار نفوذی ها از داخل تحریم را اجرایی کرده اند و خوب کارشان را بلد هستن