کنایه تند پسر بن گویر به بایدن/ وزیر تندرو سریعا واکنش نشان داد

رئیس جمهور آمریکا که پیشتر بارها مورد انتقاد «بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی قرار گرفته بود، این بار مورد حمله شدید پسر وی قرار گرفت.

به گزارش تحریریه، ایرنا به نقل از خبرگزاری «سما» نوشت، «شوبال» پسر «ایتامار بن گویر» وزیر تندرو امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با انتشار پیامی به همراه تصویر «جو بایدن» رئیس جمهور آمریکا در صفحه خود در «ایکس» (توییتر سابق) نوشت: «در این دوران سخت، افزایش آگاهی در مورد بیماری آلزایمر به عنوان یک بیماری تحلیل‌برنده که بر مغز تاثیر می‌گذارد و شایع‌ترین علت زوال شناختی و زوال عقل در سنین بالاست، مهم است، این یک بیماری جدی است که عملکرد و توانایی فرد را برای رفتار درست مختل می‌کند.

این اقدام شوبال واکنش پدرش را به همراه داشت.

بن گویر در پیامی در این باره و در تکاپو برای جلوگیری از تشدید بحران میان واشنگتن و تل‌آویو نوشت: «شوبال، پسرم، همیشه مورد علاقه‌ام است اما مرتکب اشتباه بزرگی شد که من به شدت آن را رد می‌کنم».

کنایه تند پسر بن گویر به بایدن/ وزیر تندرو سریعا واکنش نشان داد

وی افزود: آمریکا دوست بزرگ ما و بایدن دوست اسرائیل است. حتی اگر با رفتار او مخالف باشم، دلیلی برای رفتار مذموم نیست.

بن گویر سپس به خاطر این پیام توهین‌آمیز پسرش عذرخواهی کرد.

پس از این اتفاق و جنجال بر سر این اقدام پسر بن گویر، وی پیامش را حذف کرد.

بن‌ گویر درحالی از اقدام پسرش عذرخواهی کرده است که خود بارها از جو بایدن انتقاد کرده بود.

پیشتر وزیر امنیت داخلی رژیم صهیونیستی با این ادعا که دولت کنونی آمریکا به دنبال کمک های بشردوستانه به مردم غزه است، گفت که اگر «دونالد ترامپ» رییس جمهور این کشور بود، شرایط کاملا متفاوت و بهتر بود.

بن گویر در گفت‌وگو با روزنامه آمریکایی «وال استریت ژورنال» افزود: جو بایدن رئیس جمهور آمریکا به جای حمایت کامل از ما، دنبال ارایه کمک‌های بشردوستانه و ارسال سوخت به مردم غزه است و اگر ترامپ به جای وی در قدرت بود، رفتار آمریکا در این ارتباط کاملا فرق می‌کرد.

دولت دموکرات بایدن از ابتدای روی کار آمدن کابینه راست‌گرای نتانیاهو، درباره حضور صهیونیست‌های تندرو در این کابینه هشدار داد و خواهان اخراج آنها از کابینه شد.

بایدن و بسیاری از متحدان تل آویو در کشورهای غربی معتقدند که حضور تندروها در کابینه رژیم صهیونیستی موجب گرایش بیشتر جوانان فلسطینی به مقاومت و در نتیجه تسریع در فروپاشی این رژیم می شود.

مقامات دولت بایدن از ابتدای جنگ غزه نیز ضمن حمایت تمام‌ عیار از رژیم صهیونیستی، همواره بر پرهیز از تندروی علیه مردم فلسطین در غزه و کرانه باختری تاکید کردند زیرا نگران شکل گیری انتفاضه جدیدی در سرزمین های اشغالی هستند.

پایان/

۱۹ بهمن ۱۴۰۲ - ۲۰:۰۰
کد خبر: 28791

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 4 =