مدال طلا مخترعان ایرانی در تایلند

تیم مخترعان ایرانی با حضور در نمایشگاه اختراعات تایلند IPITEX ۲۰۲۴ توانستند با رای هیئت داوران موفق به کسب مدال طلا در حوزه فیزیوتراپی شوند.

به گزارش تحریریه، به منظور رونمایی از دستاوردهای خلاقانه و نوآورانه، تیم مخترعین ایرانی متشکل از حوریه بلوچی، مهدیار بلوچی، محمدحسین انصاری، کیانا فاطمی به سرپرستی و مدیر طرح مسیحا طلوعی ، در تاریخ ۲ الی ۶ فوریه ۲۰۲۴ (۱۳لغایت ۱۷ بهمن ۱۴۰۲) در نمایشگاه بین المللی اختراعات تایلند IPITEX ۲۰۲۴ حاضر شدند.

این رویداد بین‌المللی، که در شهر بانکوک برگزار شد، به مخترعان از سراسر جهان فرصت می‌دهد تا اختراعات و نوآوری‌های خود را به نمایش بگذارند و با سایر متخصصان در این حوزه در ارتباط باشند. این رویداد در سال ۲۰۲۴ با حضور بیش از ۲۵ کشور و بیش از ۲۵۰۰ اختراع (۶۵۰ اختراع بین المللی و ۱۸۵۰ اختراع تایلندی) یکی از مهمترین رویداد های بین المللی در حوزه ی اختراعات است.

این تیم با اختراعی در حوزه فیزیوتراپی و ارائه یک راه درمانی نوین جهت رفع مشکلات بیماران راشیتیسمی که دارای تاییده‌ پزشکی نیز به شمار می‌رود در این رویداد حاضر شد که با استقبالی درخور از داوران، بازدیدکنندگان و سایر مخترعین مواجه گردید. غرفه این تیم به طور خاص برای به نمایش گذاشتن اختراعات جدید آن‌ها طراحی شده بود. این غرفه شامل نمونه عملگرا، پوسترها، فیلم‌های توضیحی و مواد تبلیغاتی بود که درباره اختراع و نحوه استفاده از آن‌ها به نمایش گذاشته می‌شد. تیم ابعنوان نمایندگان کشور عزیزمان با حضور در غرفه به بازدیدکنندگان فرصتی داد تا به صورت مستقیم با آن‌ها در ارتباط باشند، سوالاتشان را پاسخ دهند و اطلاعات بیشتری در مورد اختراعات ارائه شده ارائه دهند.

این مخترعین توانستند از طریق ارائه جزئیات فنی، نمونه‌های عملی و توضیحات تخصصی، توجه مخاطبان بسیاری را به خود جلب کنند. این فرصت به آن‌ها اجازه داد تا با نمایندگان دیگر شرکت‌ها و مخترعان ملاقات کنند و در مورد اختراعاتشان صحبت کنند.

علاوه بر این، آن‌ها از طریق شبکه‌سازی با همکاران جدید و تخصصی در حوزه خود، فرصتی برای تبادل تجربیات و ایده‌ها پیدا کردند. تسلط مخترعین بر اختراع و همچنین بدعت تکنولوژی های بکار رفته در این طرح به اضافه عملکرد دقیق و بر پایه علم این اختراع باعث شد هیئت داوران در بخش رقابت این طرح را حائز رتبه برای دریافت مدال طلا جهانی و همچنین دریافت جایزه ی برترین اختراع بین المللی رویداد بدانند.

شایان ذکر است این تیم جوان مخترع، با حضور در دوره های آموزشی-پژوهشی گروه مشاورین کامیار فرامرزی و مسیحا طلوعی و گذرانیدن دوره های ایده پردازی و علوم مرتبط با اختراع توانستند به اختراع فوق الذکر دست یافته و با هدایت های مربیان این گروه به این موفقیت بزرگ برای خود و کشورشان دست یابند.

پایان/

۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۱۶:۰۰
کد خبر: 28892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 14 =