غزه، سرآغاز دگرگونی در سراسر منطقه

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر مطرح جهان عرب معتقد است تغییرات در سراسر منطقه از غزه آغاز خواهد شد و جنگ غزه به حیات سیاسی بایدن و نتانیاهو و طرح های رژیم صهیونیستی پایان خواهد داد؛ امسال ماه رمضان متفاوت است و شگفتی های بزرگی رخ خواهد داد.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس عرب در بخشی از اظهارات خود در «یوتیوب» درباره تحولات جنگ غزه ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان گفت: باید این ماه به ماه اتحاد و همبستگی کشورهای عربی تبدیل شود، اما نظام های کشورهای عربی همه چیز را خراب کرده اند. این نظام ها در همه عرصه ها شکست خورده اند و حتی نتوانستند همبستگی و اتحاد کشورهای عربی را در ماه رمضان حفظ کنند. این موضوع بسیار ناگواری است.

وی افزود: «بنیامین نتانیاهو» نخست وزیر رژیم صهیونیستی و «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا دنبال توافق آتش بس هستند زیرا آنها می دانند که خشم مردم فلسطین در ماه رمضان افزایش می یابد و آنها در این ماه بیشتر از قبل به دنبال رسیدن به مقام شهادت هستند.

عطوان دلیل ناکام ماندن بایدن و نتانیاهو را چنین عنوان کرد: رهبران مقاومت در فلسطین هیچ گونه امتیازی نمی دهند. طرح آمریکا و اسرائیل به دلیل امتیاز ندادن مقاومت شکست مفتضحانه ای خورده است. از دیدگاه آن ها زمان امتیاز دهی و حساب باز کردن بر روی آمریکا به پایان رسیده است.

غزه، سرآغاز دگرگونی در سراسر منطقه

این تحلیلگر فلسطینی تبار در بخش دیگری از اظهارات خود آورد: اکنون نتانیاهو موضوع ترورها را مطرح کرده است. او ادعا دارد که اسرائیل رهبران جریان مقاومت از جمله «مروان عیسی» را ترور کرده است. این در حالی است که او دروغ می گوید. جنگ وارد ششمین ماه خود می شود و اسرائیلی ها هیچ چیزی برای توجیه شکست های خود پیدا نمی کنند، این پدیده بی سابقه ای است.

وی معتقد است مردم فلسطین از خود مقاومت نشان داده اند و برای آزادسازی سراسر سرزمین های فلسطین تصمیم گرفته اند. قطعا تغییرات در سراسر منطقه از غزه آغاز خواهد شد و در این باره هیچ گونه تردیدی وجود ندارد. اکنون برای این هدف بزرگ زمینه سازی می شود. نتانیاهو ادعا کرده است که ما در آستانه پیروزی هستیم و رهبران حماس و نیروهای آن را نابود کرده ایم. این در حالی است جوانان مقاومت در صحنه حضور دارند و در حال ادامه نبرد هستند. رسانه های غربی هم خود را به طور کامل با رژیم صهیونیستی همراه کرده اند و اخبار را وارونه جلوه می دهند. «ابوعبیده» و «یحیی السریع» زنده هستند و از مسائل آمریکا، رژیم صهیونیستی، انگلیس و ... اطلاعات کامل دارند. نتانیاهو خطری برای رژیم صهیونیستی است. او همچنین با اقدامات شتاب زده خود آمریکا را نیز به پرتگاه سقوط کشانده است.

عطوان تصریح کرد: مقاومت بسیار قدرتمند است و در همه عرصه ها حضور دارد و امور را در کرانه باختری و غزه در اختیار خود دارد. خطر آینده برای رژیم صهیونیستی کرانه باختری است. این جنگ به درازا خواهد کشید و همه چیز به سود مقاومت رقم خواهد خورد و شکست تنها پیامدی است که نصیب رژیم صهیونیستی می شود. حماس در کرانه باختری، غزه، رفح و جبالیا و .... حضور خواهد داشت. نتانیاهو هرگز در مسیر پیروزی قدم بر نمی دارد، بلکه او به سمت شکستی تمام عیار حرکت می کند،حتی هم‌اکنون نیز او در همه جا منفور است.

وی در پایان تاکید کرد: این جنگ به حیات سیاسی بایدن و نتانیاهو و برنامه های رژیم صهیونیستی پایان خواهد داد؛ ماه رمضان امسال متفاوت است، شگفتی های بزرگی رخ خواهد داد و مقاومت رژیم صهیونیستی را به لرزه در می آورد.

پایان/

۲۴ اسفند ۱۴۰۲ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29076

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 3 =