تسلیم زلنسکی؛ خیلی دور نیست

در حالیکه غرب درحال خالی کردن پشت دولت «ولادیمیر زلسنکی» است و وی هم به التماس از اروپا و آمریکا برای تحویل سلاح می پردازد، کارشناسان نظامی سرگرم پیش بینی زمان شکست اوکراین در جنگ با روسیه هستند.

به گزارش تحریریه، به نظر می رسد که «ولادیمیر زلنسکی» و ارتش اوکراین به روزهای پایانی جنگ با روسیه نزدیک شده اند. از یک سو انبارهای تسلیحات در اوکراین خالی شده و از طرف دیگر شکاف در اروپا در کنار هراس از پیروزی ترامپ در انتخابات و تاخیر واشنگتن در ارائه کمک های بیشتر به کی یف در حال رقم زدن روزهایی تاریک برای زلنسکی است.

همه این موضوعات موجب شده اند تا برآوردهای گوناگونی از زمان تسلیم شدن اوکراین در مقابل روسیه بیان شود. به تازگی، «رابرت فاکس» تحلیلگر دفاعی روزنامه انگلیسی استاندارد در بررسی این موضوع که زلنسکی تا چه زمانی قدرت مقاومت در مقابل روسیه را دارد، آورده است: ممکن است اوکراین تا تابستان در جنگ با روسیه شکست بخورد.

اسپوتنیک به نقل از این کارشناس نظامی عنوان داشت: درمیان متحدان غربی کی یف درک فزاینده‌ای به وجود آمده است که اوکراین در حال شکست خوردن از روسیه در عملیات‌های رزمی زمینی است و ممکن است تا تابستان با شکست مواجه شود.

به گفته وی، قدرت آتش روسیه پنج برابر بیشتر از توانایی نیروهای مسلح اوکراین است.

تسلیم زلنسکی؛ خیلی دور نیست

رابرت فاکس تاکید کرد: روسیه با توپخانه، موشک‌ها و پهپادهای خود پنج برابر شدیدتر در خط مقدم جبهه آتشباری می کند.

به باور این تحلیلگر انگلیسی، کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا نیاز فوری به اتخاذ یک استراتژی مشترک برای جلوگیری از وقوع یک فاجعه در اوکراین دارند.

التماس زلنسکی به کنگره آمریکا

در همین حین، خبرگزاری مهر به نقل از رویترز نوشت، «ولودیمیر زلنسکی»، رئیس‌جمهور اوکراین هم به رئیس مجلس نمایندگان آمریکا اظهار داشت که تصویب بسته کمک‌های نظامی جدید به کیف به‌منظور حفظ وحدت بین‌المللی در جنگ با روسیه، حیاتی است.

زلنسکی گفت: انتقال سریع کمک‌های ایالات متحده به اوکراین توسط کنگره حیاتی است. ما می‌دانیم که دیدگاه‌های متفاوتی در مجلس نمایندگان در مورد چگونگی ادامه کمک‌ها وجود دارد، اما نکته کلیدی این است که موضوع کمک به اوکراین به عنوان یک عامل وحدت بخش حفظ شود.

زلنسکی در سخنرانی ویدئویی شبانه خود اظهار داشت که به جانسون گفته است حملات روسیه به شهرهای اوکراین در حال افزایش است و این کشور تنها با تقویت نیروی دفاعی می تواند آن را متوقف کند.

تسلیم زلنسکی؛ خیلی دور نیست

به اذعان رئیس جمهور اوکراین، سربازان اوکراینی در میدان نبرد عقب مانده‌اند و با کمبود تجهیزات توپخانه‌ای مواجه هستند، در حالی که کمک‌های ایالات متحده در کنگره و اتحادیه اروپا در تحویل به موقع مهمات که قبلاً وعده داده بود، هنوز به دست اوکراین نرسیده است.

این در حالی است که روز گذشته یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا گفت که دولت اوکراین باید در مورد انتقال حقایق تلخ وضعیت میدان نبرد با مردم خود شفاف‌تر برخورد کند.

«جیمز روبین» مسؤول مرکز تعامل جهانی وزارت خارجه آمریکا، در مصاحبه‌ای با پولیتیکو اعلام کرد که اوکراین در خصوص واقعیت‌های میدان نبرد با مردم خود چندان شفاف نیست.

مسؤول مرکز تعامل جهانی وزارت خارجه آمریکا تاکید کرد که اگرچه اوکراین در مسیر درستی حرکت می‌کند، اما هنوز یک کشور کامل از نظر رعایت دموکراسی نیست.

این دیپلمات آمریکایی از دولت اوکراین خواست هنگام نظارت بر پوشش رسانه‌ای جنگ، محدودیت کمتری قائل باشد. وی یادآور شد که در برخی روزها، خبرنگاران جنگ مواردی را گزارش می‌کنند که لزوماً به نفع زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین نیست.

پایان/

۱۱ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 29203

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 5 =