موشک‌های ایرانی و سراشیبی سقوط اسرائیل

«عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب معتقد است ایران با حملات موشکی و پهپادی خود به رژیم صهیونیستی مهمترین رویداد در قرن ۲۱ را رقم زد و درس عبرتی به صهیونیست ها داد که فروپاشی این رژیم را شتاب بخشید؛ آینده برای رژیم صهیونیستی بسیار تیره و تار خواهد بود.

به گزارش تحریریه، «عبدالباری عطوان» تحلیلگر سرشناس جهان عرب در بخشی از اظهارات خود درباره واکنش موشکی ایران به سرزمین های اشغالی گفت: ایران دندان خود را تیز کرد و انتقام خون شهدای خود را از رژیم صهیونیستی گرفت. ایران با حمله خود درس عبرتی را به رژیم صهیونیستی داد و فروپاشی رژیم صهیونیستی را شتاب بخشید.

وی تاکید کرد: این رژیم به طور کامل بر تلفات انسانی و مادی خود سرپوش نهاده ضمن آنکه قدرت بازدارندگی آن هم از بین رفته است. شهرک نشینان صهیونیست پس از این دیگر در سرزمین های اشغال شده فلسطین در امنیت به سرنخواهند برد.

عطوان افزود: این رویداد شاید مهمترین رویداد در قرن ۲۱ باشد. برای نخستین بار ایران موشک ها و پهپادهایی را به سوی سرزمین های اشغال شده فلسطین شلیک کرد و پایگاه های نظامی رژیم صهیونیستی را در هم کوبید. سال ها است که این رژیم پایگاه های ایران را هدف قرار می داد و دانشمندان هسته ای این کشور را ترور می کرد، اما اکنون ایران به طور مستقیم و نه از طریق گروه های همپیمان خود در مقاومت خود پاسخ داده است. همه پهپادها و موشک های بالدار ساخت ایران بودند. ایران با این حملات خود محافل رژیم صهیونیستی را در رعب و وحشت فرو برد.

موشک‌های ایرانی و سراشیبی سقوط اسرائیل

وی تصریح کرد: ایران هرگز از تهدیدهای «جو بایدن» رئیس جمهوری آمریکا هم نترسید. اکنون زمان شکست برای آمریکا و رژیم صهیونیستی و زمان پیروزی کشورهای عربی و اسلامی فرا رسیده است. حال رژیم صهیونیستی در وضعیت مصیبت باری به سر می برد. موشک ها و ژنرال های این رژیم نتوانستند در برابر حمله های ایران کاری را انجام دهند. نشریه «اکونومیست» اعلام کرد که شب حمله ایران، شب وحشتناکی برای رژیم صهیونیستی بود. بیش از ۱۰۰ موشک و پهپاد در این حمله استفاده شد و رژیم صهیونیستی نتوانست کاری از پیش برد، اگر همه قدرت ایران علیه این رژیم وارد عمل شود این رژیم چه کار خواهد کرد؟

این تحلیلگر فلسطینی تبار افزود: مقامات رژیم صهیونیستی درباره زیان های وارد شده به این رژیم در نتیجه حمله ایران دروغ می گویند. موضوع قطعی آن است که عمق سرزمین های اشغال شده با موشک های دقیق، هدف قرار گرفته و پایگاه نظامی این رژیم ویران شده است. در حالی که پیشتر از این پایگاه جنگنده های رژیم صهیونیستی پرواز کردند و سفارت ایران را در دمشق هدف قرار دادند. مهمتر آنکه آمریکا هم در نتیجه حمله ایران خوار و ذلیل شد. اگر ایران از موشک های پیشرفته که کلاهک هسته ای با خود حمل می کنند استفاده کند همه منطقه را به آتش خواهد کشید. آمریکا هم اگر بخواهد اقدامی انجام دهد همه کشتی های آن نابود می شوند و پایگاه های آن به تلی از خاک و آوار تبدیل خواهند شد. سفارتخانه های رژیم صهیونیستی و زیرساخت های آن هم هدف قرار خواهند گرفت و آینده برای رژیم صهیونیستی بسیار تیره و تار خواهد بود.

تحلیلگران مصری: خشم تل‌آویو نشانه ضربه کاری ایران است

عطوان در بخش پایانی سخنان خود گفت: ژنرال های کشورهای عربی باید از حمله ایران به سرزمین های اشغال شده درس عبرت بگیرد. ایرانی ها انتقام ۷ شهید خود را گرفتند در حالی که هزاران تن در غزه به شهادت رسیدند و کشورهای عربی هیچ اقدامی نکردند. آنها حتی مواد غذایی هم به مردم غزه ندادند. فرماندهان نظامی عرب باید پس از این چادر به سر کنند. غزه اکنون احساس خوشحالی می کند زیرا قدرت بزرگی مانند ایران را پشتیبان خود می داند.

پایان/

۲۷ فروردین ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 29340

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 6 =