نابودی ائتلاف‌سازی اسرائیل با پهپادهای ایرانی

حمله مستقیم ایران به سرزمین های اشغالی نه تنها به قدرت بازدارندگی اسرائیل و اقتصاد آن ضربه وارد کرد بلکه نشان داد اشتباه بیشتر تل آویو، هزینه های سنگین تری را برای ائتلاف سازی آن با کشورهای عربی و غربی دارد.

به گزارش تحریریه، تارنمای «العهد» لبنان به نقل از روزنامه عبری زبان «اسرائیل هیوم» نوشت، معضل راهبردی مربوط به عکس العمل اسرائیل در برابر حمله موشکی ایران بسیار بزرگ است. اسرائیل به این موضوع پی برده است که هرگونه حمله ای بدون پاسخ باقی نخواهد ماند. از سوی دیگر این تمایل وجود دارد که امور به سوی جنگ فرسایشی با ایران و جنگ منطقه ای فراگیر پیش نرود.

بر پایه گزارش این روزنامه عبری زبان، هنگامی که آتش نبرد داغ بود فرصت برای مقابله با حمله ایران فراهم شد اما اسرائیل دست به اقدامی نزد. زیرا پدافند هوایی اسرائیل به این موضوع پی برد که همزمان برای انجام دو ماموریت پیچیده حمله به عمق ایران و دفاع در برابر عکس العمل ایران آمادگی ندارد.

این رسانه صهیونیستی تصریح دارد: باید صادقانه به این موضوع اعتراف کرد که اسرائیل در ارزیابی ماهیت عکس العمل ایران با دشواری هایی روبرو است. اسرائیل در پیش بینی اهداف ایران پس از ترور فرماندهان این کشور در سوریه شکست خورده و اکنون هم اسرائیل دچار اشتباه شده است.

نابودی ائتلاف‌سازی اسرائیل با پهپادهای ایرانی

گزارش می افزاید که حمله ایران به قدرت بازدارندگی اسرائیل و اقتصاد آن ضربه وارد کرده است. حال این محاسبه مطرح می شود که شاید اشتباه های بعدی اسرائیل هزینه های سنگین تری از نظر انسانی و مالی به دنبال داشته باشد و حتی سبب شود که ائتلاف سازی کشورهای عربی و غربی با اسرائیل آسیب جدی ببیند.

این رسانه در پایان نتیجه گرفت، اگرچه رسانه ها پدافند هوایی اسرائیل را مورد تمجید قرار می دهند که در مقابله با حمله های ایران موفق عمل کرده است، اما آنها متوجه این موضوع نیستند که ارتش اسرائیل در حمله ۷ اکتبر شکست سختی خورد. در واقع یک بار دیگر دستگاه اطلاعاتی اسرائیل در ارزیابی میزان تهدیدات و برآورد نیت ایرانی ها ناکام مانده است.

پایان/

۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۲:۰۰
کد خبر: 29364

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 3 =