آغاز سقوط بزرگِ اقتصادِ آمریکا

تحلیلگران مسائل اقتصادی در جهان اعتقاد دارند سقوط بزرگ برای اقتصاد ایالات متحده و دلار آغاز شده است.

به گزارش تحریریه، تارنمای «Discover» در تحلیل اوضاع کنونی اقتصاد ایالات متحده و جهانی نوشت، به اعتقاد کارشناسان، با ادامه تلاش‌های ائتلاف بریکس برای دلارزدایی، یک سقوط بزرگ برای اقتصاد ایالات متحده آغاز شده است.

«رابرت کیوساکی» نویسنده کتاب بسیار تحسین شده «پدر پولدار، پدر فقیر»، در شبکه اجتماعی X (توئیتر سابق) دیدگاه خود را در مورد وضعیت اقتصاد جهان و آمریکا به اشتراک گذاشت.

کیوساکی به دنبال کنندگان خود اعلام کرد که «سقوط آغاز شده است». وی در ادامه تاکید کرد که این سقوط بدی خواهد بود.

سقوط بزرگ برای اقتصاد ایالات متحده

پس از آن، کیوساکی توصیه های خود به مردم را برای مقابله با این مشکل برای کاخ سفید ارائه کرد. بسیاری از افراد دیدگاه های وی را به اشتراک گذاشتند و همین امر موجب شد تا نگرانی کارشناسان نسبت به شرایط اقتصاد ایالات متحده در آینده نزدیک تشدید شود.

دیسکاور می افزاید: شکنندگی اقتصاد ایالات متحده را نباید دست کم گرفت. فدرال رزرو برای کاهش نرخ بهره یک رویکرد صبر و انتطار را اعمال کرده است. به دنبال همین خط مشی، اقدام بالقوه فدرال رزرو برای محدود کردن سیاست های دو ساله اش، بیشتر به تعویق افتاد و همین امر باعث نگرانی بیشتری شد.

علاوه بر این، روند رو به تشدید بحران بدهی ایالات متحده نیز متوقف نشده است. تعداد زیادی از کارشناسان نگرانی خود را از این اتفاق ابراز کرده اند؛ آن ها اعتقاد دارند این موضوع می تواند به چیزی بسیار فاجعه بارتر از فشارهای تورمی فعلی منتهی شود.

به گفته بسیاری از کارشناسان، اکنون همزمان با اقدامات گسترده بریکس برای کاهش ارزش دلار در بخش مالی جهانی، یک سقوط بزرگ برای اقتصاد ایالات متحده رخ داده است. در واقع به همین دلیل است که رابرت کیوساکی اعتقاد پیدا کرده که «یک سقوط برای ایالات متحده آغاز شده است».

سقوط بزرگ برای اقتصاد ایالات متحده

خبر بد: سقوط شروع شده است. این سقوط بدی خواهد بود.
خبر خوب: سقوط ها بهترین زمان برای ثروتمند شدن هستند. معاملات به سطح شناور خواهد شد.
این قوانینی را در زمان سقوط باید به خاطر بسپارید:

چاقوهای در حال سقوط را نگیرید: فقط به این دلیل که قیمت ها در حال کاهش است، حریص نشوید. صبر کنید تا قیمت ها به کف برسد
هیچ کس آن دارایی را که شما می خواهید، نمی خواهد.

— رابرت کیوساکی (@theRealKiyosaki) 3 مه 2024

کیوساکی در پست خود همچنین خاطرنشان کرد که سقوط ایالات متحده اتفاق بدی خواهد بود. وی سپس، راه هایی را مورد بحث قرار داد که از طریق آن افراد می توانند خود را از اثرات قریب الوقوع این فروپاشی اقتصادی محافظت کنند.

سقوط بزرگ برای اقتصاد ایالات متحده

یکی از جالب ترین پیشنهاداتی که کیوساکی ارائه می دهد، سرمایه گذاری در دارایی های مختلف است. به طور خاص، او از طرفداران و دنبال کنندگان خود می خواهد که روی پول سرمایه گذاری نکنند. وی تاکید می کند که ارزش ارزها کاهش می یابد. از طرف دیگر، او از آنها خواست تا دارایی هایی مانند طلا، بیت کوین و سایر سرمایه هایی را خریداری کنند که ارزش آنها افزایش می یابد، به خصوص در زمان سقوط بازار.

این هشدار اولیه از سوی کیوساکی به طور قطع نگران کننده است، اما او تنها تحلیلگری نیست که چنین چیزی را می گوید. دیگر کارشناسان مالی مانند «جیمی دیمون» مدیرعامل جی پی مورگان چیس هم هشدارهای مشابهی را صادر کرده اند.

به صورت ویژه، دیمون به شدت از روند رو به افزایش بدهی ایالات متحده ابراز نگرانی کرده است؛ به نظر وی این موضوع در نهایت بحرانی بسیار نگران‌کننده‌تر را به همراه خواهد داشت.

پایان/

۱۸ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۰۸:۰۰
کد خبر: 29506

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 2 + 1 =