افزایش حجم معاملات مس در سه بورس بزرگ جهان

تقاضای چین برای واردات مس موجب شده است حجم معاملات مس در بورس‌های جهانی مجددا افزایش بیابد.

به گزارش تحریریه، حجم مس در بورس آتی شانگهای (ShFE) پس از افزایش 78 درصدی در ماه اوت، در ماه سپتامبر بیش از دو برابر شد. در بورس کالای شیکاگو (CME) که مورد علاقه صندوق‌های تامینی بزرگ و برخی دیگر از دلالان است، بعد از چندین ماه آمار ناخوشایند، حجم مس آن در ماه سپتامبر 29 درصد افزایش یافته است. در بورس فلزات لندن (LME)، بزرگترین بازار فلزات صنعتی در جهان نیز حجم مس در ماه سپتامبر 5 درصد افزایش داشته است.

تحلیلگران معتقدند این افزایش حجم مس در بورس های جهانی بعلت تقاضای چین برای واردات مس می باشد. پس از عملکرد موفق چین در پاندمی کرونا اکنون چین برای دومین ماه متوالی در ماه اکتبر افزایش واردات مس را تجربه کرده است. اداره گمرک چین اعلام کرده است، میزان واردات محصولات مس و مس کارنشده در ماه اکتبر برابر با 618 هزار و 108 بوده است. بر اساس اظهارت اداره گمرک چین، واردات کنسانتره مس یا سنگ مس نیمه فرآوری شده به چین، در ماه اکتبر، برابر با 1.69 میلیون تن بوده است. این رقم در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته 11.7 درصد و در مقایسه با ماه سپتامبر سال جاری 21 درصد افت پیدا کرده است، اما همچنان از آغاز سال 2020 تاکنون، دومین ماهی بود که بالاترین رکورد را در میزان واردات این اقلام به خود اختصاص داده است.

از آن سوی جهان هم خبر جهش سود کودلکو به گوش می رسد. کمپانی کودلکو شیلی بزرگ‌ترین تولیدکننده مس جهان، از جهش 86 درصدی سود خود در 9 ماه نخست سال 2020 خبر داد و اعلام کرد: به دنبال یک افزایش در تولید، سود این مجموعه در نه ماه نخست سال جاری 86% افزایش یافته و به 1.124 میلیارد دلار رسیده است. کودلکو گفته است، در نه ماه نخست سال 2020 تولید این مجموعه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 4% افزایش داشته و به 1.165 میلیون تن رسیده است.

پایان/

۲۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۹
کد خبر: 460

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 10 =