مردم طلاهای خود را بفروشند، تشویق پنهان مردم برای پیوستن به بازار سهام

کاهش جزئی قیمت طلا در روزهای اخیر در بازار ایران به سختی می تواند ادامه یابد و باید آنرا در مجموعه تلاش دولت برای تقویت بازار سهام تحلیل کرد.

تهران - تحریریه - کاهش جزئی قیمت طلا در روزهای اخیر در بازار ایران به سختی می تواند ادامه یابد و باید آنرا در مجموعه تلاش دولت برای تقویت بازار سهام تحلیل کرد.

به گزارش تحریریه، کاهش اندک قیمت طلا در بازار داخل در روزهای اخیر را به دلایل زیادی نباید جدی گرفت. دولت با استفاده از دست های رسمی و غیررسمی خود در بازار تلاش می کند همه بازارها غیر از بازار سهام را کاهنده نشان دهد. یکی از این بازوهای غیررسمی سیاست دولت محمد کشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر است که در گفتگ با رسانه ها با اشاره به افزایش مراجعات برای فروش طلای خانگی به طلا فروشی‌ها! گفت: به دلیل نبود فروش از سوی طلافروشی ها و کمبود نقدینگی بعضاً مشاجراتی هم صورت می گیرد. وی به این نیز اکتفا نکرد و گفت: نقدینگی در واحدهای طلا و جواهر فروشی بشدت کاهش پیدا کرده و به دلیل عدم نقدینگی از خرید طلا امتناع می کنند و همین امر باعث بروز مشاجراتی بین مشتریان و این واحدها شده است. روشن است که این فرد قدرتمند بازار طلا قصد دارد این جو را در بازار ایجاد کند که مردم طلای خود را فروخته و به نقدینگی تبدیل کنند، که چه کنند؟ تلاش جریان اقتصادی دولت برای کند کردن حضور مردم در بازارهای سفته بازانه موازی با بازار سهام در کاهش نرخ بهره سپرده های بانکی به 15 درصد و جوسازی برای فروش طلا معنی دار است. دولت تلاش می کند تا مردم از بازارهای سفته بازانه مختلف خداحافظی کرده و به کاروان افزایش های پیاپی در بازار سهام بپیوندند. این اتفاق برای دولت یک برد تاریخی است و با استفاده از پس اندازهای پراکنده مردم شرکت های خود را به قیمت های گزاف فروخته و سپس خود را از بازار کنار می کشد. نتیجه قطعی و مسلم در آینده کوتاه مدت؛ سقوط بازار سهام و از دست رفتن سرمایه های سرمایه گذاران است که به شدت مستعد ایجاد تنش های اجتماعی است. دولت در مقطع کنونی نیاز دارد تا بادکنک بازار سهام را باد کرده و برای این کار نیازمند خروج مردم از بازارهای سفته بازانه موازی با بازار سهام است، و چه کسی بهتره از افرادی مانند محمد کشتی آرای رییس اتحادیه طلا و جواهر ایران. پایان/
۹ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۰
کد خبر: 6414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 8 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مریم ۱۰:۰۱ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۱
      عالی بودمن همیشه استفاده میکنم.