فروپاشی با جنگ داخلی، ایالات متحده در آستانه جنگ داخلی دوم

مردم آمریکا در برابر یک بحران تمدنی قرار گرفته و اختلاف به اندازه ای عمیق است که با انتخاب یک رئیس جمهور حل نخواهد شد، زیرا طرفین حاضر به پذیرش شکست نیستند.

تهران - تحریریه - مردم آمریکا در برابر یک بحران تمدنی قرار گرفته و اختلاف به اندازه ای عمیق است که با انتخاب یک رئیس جمهور حل نخواهد شد، زیرا طرفین حاضر به پذیرش شکست نیستند.

در حالی که رقابت انتخاباتی به مراحل داغ خود نزدیک می شود هر یک از دو گروه دموکرات و جمهوریخواه و طرفدارانشان فکر می کنند گروه رقیب کودتا خواهد کرد. در سال 2016 حامیان کلینتون تلاش و هزینه بسیاری را صرف کردند تا دونالد ترامپ را در افکار عمومی نابود کنند. حتی تا چند سال رسانه های جریانساز ترامپ را فردی ناتوان و دشمن مردم نمایش دادند. حتی در 4 سال اخیر برخی از مقامات دولت وی هم او را خائن و عنصر روسیه معرفی کردند. اکنون گروه دیگری با عنوان تی.آی پی ( Transition Integrity Project) سناریوهایی را برای شکست ترامپ در انتخابات 2020 در دستور دارد حتی اگر وی در انتخابات پیروز شود. آنها تلاش می کنند خروج ترامپ از قدرت به خواسته ای ملی تبدیل شود. پایه گذار چنین دیدگاهی پروفسور روزا بروکس است که مقالاتش در واشنگتن پست مورد توجه قرار می گیرد. دستکاری نظرسنجی ها با استفاده از نظر دموکرات ها و مخالفان ترامپ و تعمیم آن به کل آمریکا یکی از اقدامات بود. همه این افراد از مخالفان ترامپ هستند و اعتقاد دارند وی قوانین و دموکراسی آمریکایی را نقض می کند و کاملا فاسد است. این گروه می گوید ترامپ به دنبال کودتا است و به همین دلیل وظیفه دارند تا یک کودتای پیشگیرانه را انجام دهد. تفکر سیاسی معاصر تلاش می کند خود را پشتیبان و مجری دموکراسی نشان دهد. برای این گروه رای مردم اهمیت ندارد، زیرا در سیستم انتخاباتی آمریکا 538 رای الکترال کالج دارای اهمیت است. چنین تجربه ای در سال 2000 و در قضیه انتخاب جورج بوش نشان داده شد که رای مردم یک ایالت دارای اهمیت نبود بلکه نظر دولت ایالتی اولویت دارد. البته این امر در قانون اساسی آمریکا مستتر است که حاکمیتی را برای ملت قائل نیست. به ویژه از سال 1992 مشخص شد که ایده کالج الکترال توماس جفرسون دیگر کارایی ندارد. مشخص شده که رای اکثریت و خواسته شهروندان قادر به تغییر نتیجه انتخابات نیست. برنامه گروه تی آی پی به گونه ای است که این احتمال وجود دارد با دخالت مجلس نمایندگان در آمریکا به صورت همزمان دو رئیس جمهوری رقیب وجود داشته باشد و با همین موضوع جرقه جنگ داخلی دوم را روشن شود. این موضوع برخی ایالت ها را به اعلام یکجانبه استقلال سوق خواهد داد. این خواسته در سواحل غربی جنبه واقعی تری دارد. برای پیشگیری از این اتفاق برخی پیشنهاد می دهند از طریق دوپاره کردن ایالت کالیفورنیا سهم بیشتری از آرای الکترال به آن داده شود. البته این امر باعث می شود تا نمایندگان در برابر فرماندار از قدرت بیشتری برخوردار شوند. طبق نظر تیری میسان تحلیلگر فرانسوی، دیدگاه های متفاوت باعث شده اند تا بحران در آمریکا عمیق شود و اکنون امپراتوری ایالات متحده همانند اتحاد جماهیر شوروری فروپاشی را تجربه کند. آمریکا مدت ها قبل باید فرومی ریخت اما چنین اتفاقی نیفتاد و هر بار یک بحران این کشور را نجات داد و واشنگتن دوباره خود را با جهانی سازی مالی بازآفرینی کرد. هربار بهانه ای (تنش های قومی در یوگسلاوی یا حادثه 11 سپتامبر) به این مرده متحرک کمک کرد تا سرپا بماند. اما دیگر نمی توان برای مدت خیلی طولانی زمان سقطوط آن را به تاخیر انداخت. منبع: Voltaire Network پایان/
۳۰ شهریور ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰
کد خبر: 7678

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 5 + 7 =