آیا میراث مرحوم سلحشور به باد می رود؟

حجت الاسلام ایوب سلحشور طی نامه ای به نمایندگی از خانواده مرحوم سلحشور مراتب اعتراض خود به حذف بخشهای زیادی از سریال حضرت موسی را اعلام کرد.

به گزارش تحریریه، پس از اعلام سپردن ساخت سریال حضرت موسی (ع) به ابراهیم حاتمی کیا، کم کم ابعاد این مساله و چرایی آن در حال روشن شدن است. حجت الاسلام ایوب سلحشور (فرزند ارشد و وصی آن مرحوم) به نمایندگی از کل خانواده سلحشور مراتب اعتراض خود نسبت به حذف 22 قسمت از این سریال را اعلام کرد. وی همچنین پیگیری حقوقی بابت این دخل و تصرف و تغییر در محتوا را برای این خانواده محفوظ دانست.

متن نامه حجت الاسلام ایوب سلحشور به شرح زیر است:

ریاست محترم سازمان صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران
جناب آقای دکتر علی عسکری

احتراماً معروض می‌دارد قبول کارگردانی سریال «موسی کلیم‌الله (ع)» توسط برادر عزیز و ارجمند، جناب ابراهیم حاتمی کیا و اهتمام مسئولین آن سازمان برای تولید این اثر جهانی، خبر خوشی بود که کام علاقه مندان به هنر دینی و انقلابی را شیرین و پس از سال‌ها، بارقه امیدی در دل مشتاقان به ساخت این اثر قرآنی روشن نمود ولی متاسفانه خبر بازنویسی و پژوهش دوباره این اثر و حذف قسمت‌هایی از فیلمنامه مرحوم فرج الله سلحشور، کاممان را تلخ و افکار عمومی را با این سئوال مواجه نمود که دلیل حذف ۲۲ قسمت از ۷۲ قسمت فیلمنامه مذکور و خلاقه نمودن آن در ۵۰ قسمت چیست؟!
این چندمین بار است که فیلمنامه موسی کلیم‌الله (ع)» نوشته مرحوم سلحشور، بدون هیچ اذن و اجازه‌ای مورد بازنویسی و تغییرات گسترده قرار می‌گیرد، به طوری که آگاهان معتقدند با این تغییرات، فیلمنامه جدیدی به‌وجود آمده که با فیلمنامه قبلی بسیار متفاوت است و اگر مرحوم پدر زنده بود قطعاً اجازه چنین تغییراتی را نمی‌داد و از مالک اثر نیز همین انتظار می‌رود.
بی شک، وراث مرحوم سلحشور نیز مانند ایشان، وفق شرع و قانون، مالکیت معنوی فیلمنامه مذکور را (که در تاریخ ۱۳۹۰.۳.۲۳ به شماره ۲۶۸۱ در دفتر حقوقی و مالکیت فکری وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به ثبت رسیده است).
از آن خود دانسته و پیگیری حقوقی بابت هرگونه دخل و تصرف و تغییر در محتوای آن را بدون اذن و اجازه آنان، وظیفه خود می‌دانند. با تشکر از توجه و پیگیری آن مقام ارجمند.

پایان/

۱۹ آذر ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۴
کد خبر: 7998

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 8 + 8 =