جریان نفوذی همسو با اسرائیل در ایران باعث موفقیت ترور فخری زاده شد/سیا هم قادر به این کار نبود

اندیشکده آمریکایی «دفاع از دموکراسی ها» در یکی از گزارش های خود به وجود جریان نفوذی صهیونیسم در برخی ارکان مهم نظام اعتراف کرد.

به گزارش تحریریه بنیاد «دفاع از دموکراسی ها» که یک اتاق فکر کاملا ضدایرانی است در گزارشی با عنوان «یک حمله جسورانه دیگر علیه ایران» ضمن تمجید از اقدام رژیم صهیونیستی در ترور محسن فخری زاده دانشمند هسته ای و نظامی ایران آورده است: موساد اسرائیل کاری را انجام داد که حتی سی.آی.ای آمریکا پس از شکست دهه ۱۹۸۰ خود در ایران برای آزادی گروگان ها (حادثه طبس) جرات چنین اقدامی را نداشته است.

این گزارش به بیان تعدادی از اقدامات جاسوسی و خرابکارانه عاملان و افسران رژیم صهیونیستی در ایران پرداخت اما اعترافی را انجام داد که اگرچه از نظر بسیاری از ایرانیان خیلی تلخ است اما تاحدودی زیادی هشداردهنده به نظر می رسد.

بنیاد دفاع از دموکراسی در گزارش خود که به تعریف و تمجید از عملیات ترور شهید فخری زاده اختصاص داشت، آورده است: «اسرائیل حداقل برای یک دهه است که نفوذ مهلکی را در جمهوری اسلامی ایجاد کرده است، به نظر می رسد موساد گروه های ضربت و شناسایی خود را در این کشور مستقر کرده است. باتوجه به سطح مخالفت داخلی که در میان فرزندان انقلابیون اصلی (اصیل) ایران وجود دارد، این امکان وجود دارد که اسرائیل حتی ماموران باارزشی را در نیروهای مسلح و سرویس های امینتی ایران داشته باشد.»

 طبق این تحلیل، شهید فخری زاده شاید از مدتی قبل تحت نظر نیروهای رژیم صهیونیستی قرار داشت و این نکته ای است که حتی سی.آی.ای آمریکا هم قادر به انجام آن نبوده است. بنیامین نتانیاهو نخست وزیر رژیم صهیونیستی هم به واسطه دریافت اطلاعات انسانی یا رهگیری برای انجام این ترور متقاعد شده است.

گزارش این اندیشکده همچون دیگر مراکز پژوهشی غربی تصریح دارد که از دست دادن دانشمندان هسته ای اختلال چندانی را در مسیر هسته ای و پژوهشی ایران ایجاد نکرده است.

پایان/

۳ دی ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸
کد خبر: 8044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 9 =