بازده چشمگیر شرکت های تولید کننده مس جهان

در چند سال اخیر سهام شرکت های تولید مس در جهان رشد قابل ملاحظه ای داشته است.

به گزارش تحریریه، صنعت مس به طور کلی از مجموعه شرکت های فعال در حوزه های اکتشاف، استخراج توسعه و تولید پرمصرف ترین فلز جهان تشکیل می شود. مس در طیف وسیعی از صنایع از الکترونیک، ساخت و ساز، خودرو و انتقال و تولید برق کاربرد دارد.  

شرکت های  (Zijin Mining Group Co. Ltd.، Freeport-McMoRan Inc. (FCX و شرکت استرالیایی .OZL) OZ Minerals Ltd) از پربازده ترین بنگاه های اقتصادی فعال در صنعت مس جهان هستند.   

سهام مس ( (Global X Copper Miners ETF (COPX ) عملکرد چشمگیری را در بازاری گسترده داشته است. در ۱۲ ماه اخیر بیشتر از ۵۲ درصد بازده داشته است. از اول دسامبر هم این بازار حدود ۲۰ درصد بازده را نشان می دهد.

سه سهام برتر مس که بیشترین ارزش و سریعترین رشد درآمد و بیشترین تحرک را دارا بودند در نمودار زیر نشان داده شد.

این سهم ها کمترین نسبت قیمت به درآمد یا P / E را در ۱۲ ماه اخیر داشتند.در این حالت سود به نسبت خوبی به سهامداران رسیده است. نسبت پایین P / E به این مفهوم است که شما بابت کسب یک دلار سود مبلغ کمتری را پرداخت کرده اید.

شرکت Turquoise Hill Resources یک شرکت معدنی فعال در کانادا است که در زمینه اکتشاف مواد معدنی و فلزی فعال است. این شرکت استخراج مس و طلا در مغولستان را هم انجام می دهد. این شرکت از افزایش درآمد سال به سال ۲۶ درصدی خود خبر می دهد به گونه ای که اکنون سود درآمدی این شرکت از ۲۵۸ درصد فراتر رفته است.  

شرکت Southern Copper Corp نیز در فرایند اکتشاف، توسعه و تولید مس فعال است. مولیبدن، نقره، روی، اسید سولفوریک و سایر فلزات از دیگر تولیدات جانبی این شرکت است.

شرکت Lundin Mining Corp نیز یک شکرت استخراج در کانادا است که در شیلی، برزیل، سوئد، پرتغال و آمریکا فعالیت دارد. این شرکت علاوه بر مس فلزات دیگر همچون روی، طلا و نیکل را هم تولید می کند. در چشم اندازه این شرکت که در ماه نوامبر ارائه شد قرار است تولید مس آن در سال ۲۰۲۱ تاحدود ۲۵ درصد افزایش یابد.

سه شرکت بین المللی زیر بیشتر رشد ارزش سهام مس را داشتند. این بدان معنی است که تجارت در حال رشد به آن ها اجازه سرمایه گذاری بیشتر یا پرداخت سود به سهامداران را می دهد.

توضیحات مربوط به دو شرکت  Lundin Mining Corp و Turquoise Hill Resources Ltd. در بالا عنوان شد.

شرکت Ero Copper Corp هم یک شرکت معدنی کانادایی است که در زمینه تولید و فروش مس، طلا و نقره متمرکز است و بیشتر از همه در برزیل فعالیت می کند. این شرکت برای سال ۲۰۲۰ خود از افزایش ۴۳ درصدی ذخایر اثبات شده مس خود خبر داده است.  

سه شرکت زیر مهمترین بنگاه های تولید مس هستند که بیشترین تحرک را در آینده خواهند داشت.

شرکت Capstone Mining Corp هم در کانادا مستقر است و بر تولید مس، طلا، نقره و آهن تمرکز دارد. این شرکت پروژه هایی را در شیلی، مکزیک و کانادا در حال انجام دارد. این شرکت از رشد سالانه ۵۷ درصدی درآمد و درآمد خالص ۲.۳ میلیون دلاری خود خبر داد. این در حالی است که شرکت در فصل سوم سال ۲۰۱۹ بیش از ۱۰ میلیون دلار ضرر به ثبت رساند. عملیات استخراج کم هزینه شرکت های تابعه آن باعث شد که کارشناسان سال ۲۰۲۱ را با ۴۰ درصد افزایش تولید و ۲۰ درصد کاهش هزینه تا ۲۰۲۳ پیش بینی کنند.

شرکت Copper Mountain Mining Corp نیز شرکت توسعه ای در کانادا است که در زمینه مواد معدنی به ویژه استخراج مس فعالیت می کند.

پیش بینی می شود شرکت Turquoise Hill Resources Ltd نیز از تحرک بالایی در سال آینده برخوردار باشد که توضیحات آن قبلا عنوان شده است.

پایان/

۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۷:۰۰
کد خبر: 8105

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 0 =