آمریکایی ها زیر بار تزریق واکسن کرونا نرفتند

نظرسنجی ها در ایالات متحده نشان می دهند که ۴۲ درصد مردم آمریکا با تزریق واکسن کرونا که شرکت های خودشان تولید کرده اند مخالف هستند.

به گزارش تحریریه، اندیشکده «شورای آتلانتیک» در گزارشی تصریح کرد یکی از مهمترین مشکلات جو بایدن در کاخ سفید مقابله با بیماری کرونا است. موفقیت بر این ویروس و نابودی آن و بازگشت مردم به چرخه عادی زندگی باعث می شود تا چرخ های اقتصاد آمریکا هم دوباره به حرکت در آید و اقتصاد این کشور از رکود خارج شده و بتواند در مقابل روند روبه رشد اقتصاد چین حرفی برای گفتن داشته باشد.

یکی ازمهمترین دلایل عمیق بودن بحران در آمریکا به خاطر بی اعتمادی شهروندان این کشور به سیاست ها و تصمیم گیران کاخ سفید است. این مرکز پژوهشی به نقل از گزارش موسسه نظرسنجی «گالوپ» خبر داد که آمارها نشان می دهند ۴۲ درصد مردم آمریکا تاکید دارند که حاضر به تزریق واکسن بیماری کووید ۱۹ نیستند.

این تصمیم و خواست مردم که به عبارتی ایستادن در برابر سیاست دولت و آینده اقتصادی آمریکا است باعث از بین رفتن شانس توقف این بیماری حتی تا پایان سال ۲۰۲۱ می شود. در نهایت این روند باعث تداوم محدودیت های سفر، تشدید فاصله گذاری اجتماعی، لزوم قرنطینه و دیگر اقدامات بهداشتی و درمانی خواهد شد.  

در صورتی که واکسن به صورت رایگان در اختیار مردم قرار نگیرد هم بر آمار مخالفان با تزریق آن افزوده می شود. گفته می شود دولت های جهان قیمتی بیشتر از ۱۰ دلار برای هر دوز واکسن را به عنوان پیش پرداخت به شرکت فایزر پرداخت کرده اند. در صورتی که دولت ها تزریق را رایگان اعلام نکنند، به طور قطع باید انتظار داشت که برای دو مرحله تزریق یک فرد باید حدود ۳۰ دلار پرداخت کند. همین موضوع نیز باعث صرفنظرکردن مردم از تزریق واکسن می شود.

پایان/

۲۷ دی ۱۳۹۹ - ۰۰:۰۷
کد خبر: 8316

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 8 =