سود نانسی پلوسی و شوهرش از خبر رانتی شرکت تسلا داستان شد

رسانه های آمریکایی در گزارشی عنوان داشتند، «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا و همسرش با استفاده از خبر رانتی در بورس این کشور و خرید مدت‌دار سهام شرکت تسلا در کمتر از یک ماه سود خارق العاده ای نصیب خود کردند.

به گزارش تحریریه، نانسی پلوسی رئیس دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا از جمله چهره های سیاسی در این کشور است که به همراه همسرش به شدت در بورس آمریکا فعال است. این دو نفر خود را عاشق سرمایه گذاری های بلندمدت معرفی می کنند و به تازگی با یک سرمایه گذاری حدود دو  ساله سود هنگفتی کسب کردند.

طبق یک افشای اطلاعات این دو در ۲۲ دسامبر گذشته گزینه خرید سهام بلندمدت تسلا را امضا کردند که به نظر می آید یک حرکت خارق العاده در آخرین روزهای سال ۲۰۲۰ بود. آن ها آپشن این شرکت که برای سرمایه گذاری از بالاتر از ۵۰۰ هزار تا یک میلیون دلار بود را خریداری کردند . سهام تسلا در ۲۲ دسامبر با قیمت اندکی بیشتر از ۶۴۰ دلار بسته شد اما ازآنجا که در آپشن های تسلا موضوع زمان و نوسان مورد توجه است به نظر می رسد هر سهم به قیمت ۳۰۰ تا ۳۳۰ دلار در این قرارداد قیمت داشت.

برآورد می شود که ارزش کل این معامله برای خانواده پلوسی بین ۷۵۰ تا ۸۲۵ هزار دلار  بوده است. این گزینه های سرمایه گذاری بلندمدت که به آن ها LEAPS هم گفته می شود به خانواده پلوسی این حق را می دهد که تا مارس ۲۰۲۲ هر زمان که خواستند سهام خود را با قیمت ۵۰۰ دلار اعمال و تکرار کنند.

با توجه به این موضوع که سهام تسلا اکنون به فراتر از ۸۴۶ دلار رسیده است پلوسی تاکنون سود هنگفتی کسب کرده است زیرا گزینه هایی را با آن سهان خریده است حال با قیمیتی حدود ۴۲۰ دلار به فروش می رسد. این بدان معنی است که آن ها در کمتر از یک ماه حدود ۲۵۰ هزار دلار سود کرده اند

تحلیلگران می گویند دولت بایدن احتمالا بر روی خودروهای برقیت مرکز ویژه ای داشته باشد و اطلاع از همین امر پلوسی را به فکر خرید سهام تسلا به عنوان ایده بسیار خوبی انداخته است. این طور به نظر می رسد با وجودی که تسلا در سال ۲۰۲۰ رشد خیره کننده ای را تجربه کرده و اما سیاست های بلندمدت آینده روشنی را برای انرژی سبز رقم خواهد زد. 

طبق یک محاسبه ساده ریاضی رئیس مجلس آمریکا با یک سرمایه گذاری بلندمدت تاکنون با کمتر از ۲۰ میلیارد تومان سرمایه گذاری در سهام تسلا توانسته است بیشتر از ۵ میلیارد تومان سود کرده است.

رسانه های ایرانی این خبر را بازتاب نداده اند.

پایان/ 

۷ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵
کد خبر: 8414

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 7 =