شفافیت آرا نمایندگان در متروی تهران رد شد!

متروی تهران در یک اقدام کم سابقه و یا بی سابقه مذاکرات مجلس که به رای منفی نمایندگان انجامید را به طور زنده پخش کرد.

به گزارش تحریریه، یکی دو روزی است که تنش هایی در مجلس درباره بررسی بودجه سال ۱۴۰۰ به را افتاده است و مردم از مجلس کنونی انتظار بیشتری داشتند و فکر می کردند نمایندگان جوان و کم تجربه ای که تقریبا همه آنها با شعار معیشت مردم و بهبود وضعیت اقتصادی کشور به مجلس راه یافتند، با دقت به حل مشکلات اققدام می کنند.

البته بی تجربگی نمایندگان و کارنابلدی آنها در بندبازی سیاسی به سبک مجالس قبل مهمترین دلیل بدبینی مردم به آنها شده است؛ به ویژه آنکه وقتی این نمایندگان شعار شفافیت و نظارت بر دولت را سر می دهند حداقل باید متفاوت از مجالس قبل رفتار می کردند. انها باید در نخستین جلسه خود طرح شفافیت آرای نمایندگان را تصویب می کردند تا دهان بدخواهان بسته شود و اعتبار و وجهه خود را در جامعه افزایش دهند نه آنکه دقیقا همان مسیری را بروند که مجالس قبل به ویژه مجلس قبلی رفته بود.

اما همین رفتار سیاسی متناقض موجب شد تا رقبای سیاسی به ویژه حامیان و همفکران مجلس قبل، در مسیر انتقاد از مجلس یازدهم دست برتر را داشته باشند، که برخی معتقدند حق دارند و مشکل دقیقا از رفتار متناقض نمایندگان سرچشمه می گیرد.

بدبختانه اما این تنش ها به صورت مستقیم از سوی گروه رقیب به متن جامعه انتقال داده می شود و به بی اعتمادی افکار عمومی دامن می زند. نمونه بارز این حیله گری را امروز در یکی از ایستگاه های متروی شرق به غرب تهران شاهد بودم. درحالیکه بنده نزدیک به ۵ سال هر روز و مداوم از این ایستگاه استفاده می کنم همیشه صدای موسیقی از بلندگوهای درون ایستگاه به ویژه شبکه آوا و پیام شنیده می شود و در دفعات معدود خبر هم پخش کرده است.

امروز ظهر با بالاگرفتن تنش ها در مجلس و بروز برخی اشتباهات عمیق، متصدی این ایستگاه سخنان و تنش های داخل مجلس را به صورت مستقیم پخش می کرد که مصوبات مجلس از جمله مرغ آرین و برخی اظهارات سیاسی پرتنش را بازتاب می داد.

نکته اینجاست بی تجربگی و درک نادرست شرایط نه تنها نمایندگان را حتی به میزان اندک در مسیر کسب رضایت و بهبود شرایط مردم سوق نداده است بلکه درعوض اوضاع را بدتر و چالشی تر کرده و راه را برای زیر سوال بردن نمایندگانی که عمدتا از نسلی متفاوت از نمایندگان دوره های قبل بودند، همواره کرد.

روی سخن در این یادداشت کوتاه با نمایندگان مجلس از هر دو طیف و حامیان و همفکران آن ها است. لطفا کمی منطق پیشه کنید و به جای عمیق تر کردن چالش های سیاسی کشور راه را برای بندبازی های سیاسی در داخل و خارج که منافع ملی و سرمایه اجتماعی را نابود می کند، ببندید.

پایان/

۱۵ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۲
کد خبر: 8534

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 17 =