چرا مصرف گوشت در کشور نصف شد؟

بر اساس اعلا مسئولان جهاد کشاورزی، مصرف گوشت قرمز در سال جاری ۴۰ درصد کاهش یافته است. این درحالی است که صادرات سالانه یک و نیم میلیون راس دام زنده عشایر با قیمت هر کیلوگرم حدود ۳ و نیم یورو در دستور کار قرار گرفت.

به گزارش تحریریه،‌ در شرایط کرونا مصرف و تقاضای گوشت قرمز در  کشورمان 40 درصد کاهش یافته است که کاهش واردات گوشت قرمز به کشور نیز دلیلی بر این ادعا است.

گفتنی است،  قاچاق دام زنده از نوار جنوبی کشورمان انجام می شود و متاسفانه به نازل ترین قیمت ها به فروش می رسد. برای جلوگیری از قاچاق دام، وزارت جهاد کشاورزی طرحی نوشته است که بر اساس آن اجازه صادرات 10 درصد دام تولیدی کشور داده خواهد شد. طرح  تنظیم شده در این خصوص به زودی به کارگروه تنظیم بازار ارسال خواهد شد که بر این اساس می توان 1.5 میلیون راس دام عشایر را از طریق تشکل ها صادر کرد.

لازم به ذکر است، هرچند واردات برخی نهاده های دامی مثل جو کاهش چشم گیری داشته است، با توجه به قیمت جو 1800 تومانی مصوب با 4500 تومانی بازار آزاد تقاضا برای آن زیاد است اما کمبودی وجود ندارد.

«استاندارد سرانه مصرف گوشت در سطح جهان 12 تا 12 و نیم کیلو در سال است که قبلا سرانه مصرف گوشت در ایران به همین میزان بود اما کم کم به خاطر افزایش قیمت، کمبود بودجه و کاهش توان خرید مردم اکنون سرانه مصرف گوشت مردم در ایران به 8 کیلو در سال رسیده است.» البته ممکن است برخی از مناطق مرفه‌نشین توان بیشتری در خرید گوشت داشته باشد و برخی از مناطق محروم توان خرید گوشت شان کمتر باشد.

پایان/

۱۹ بهمن ۱۳۹۹ - ۱۷:۵۴
کد خبر: 8581

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 13 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • مردم IR ۱۸:۰۵ - ۱۳۹۹/۱۱/۱۹
      0 1
      مردک ، تقاضا وجود دارد. و مردم دلشان لک میزند. برای خوردن گوشت. اما بی شرفهایی مثل شما همه چیز به ویژه جو ، یونجه ، ذرت ، سویا و... که اغذیه دام است. را با قیمتی سر سام آور به دامداران و مرغداران میفروشید. و مافیای شما باعث شده هزینه تولید دام زنده بال رود. و برای دامدار قیمت کم نصرفد. لذا قیمتها بالا رفته و با توجه به اینکه هزینه خانوارها از همه جهت صعودی شده و درامدشان چندان تغییری نکرده گوشت قرمز را در سبد خانوار کاهش داده و بسیاری از خانوارها ناتوان از خرید شده اند‌ این است هدیه ۴۲ سال نظام کفر بر کشور