مالک اصلی بیت کوین کیست؟

اقتصاددانان و برخی تحلیلگران اعتقاد دارند بازار جهانی نقره آینده پرامیدی را در پیش دارد و بهترین راه برای سرمایه گذاری اندک و سودآوری هنگفت خواهد بود.

به گزارش تحریریه، بیشتر از یک هفته قبل بیت کوین پس از رشد ۳۸۰ درصدی سال گذشته خود به بالاترین سطح تاریخی یعنی بیشتر از 41 هزار دلار رسید. این رقم در چند روز گذشته به ۴۸ هزار دلار هم رسید و رکورد تازه ای برجای گذاشت.

درواقع همین رشد خیره کننده سال قبل بود که بسیاری از مردم جهان را به فکر سرمایه گذاری بر روی این ارز مجازی سوق داد و نخستین رشد قیمتی آن را موجب شد. البته پس از آن دیگر پولی نمانده بود که این قیمت ها افت ۱۷ درصد را رقم زد.

در چند روز گذشته خبر سرمایه گذاری ۱.۵ میلیارد دلاری «ایلان ماسک» مالک تسلا بر روی بیت کوین قیمت این رمز ارز را به اوج رساند.

با اینحال برخی منابع می گویند ایلان ماسک همان «ساتوشی ناکاموتو» مبدع و مالک اصلی بیت کوین است و ماسک اکنون با همین ترفند بر سرمایه های خود افزوده است. 

برخی تحلیلگران غربی پس از ارزیابی بازارهای گوناگون اما اعتقاد دارند سرمایه گذاری سودآورتری نیز وجود دارد که به جای ارز مجازی با فلزی واقعی برآورده خواهد شد. به نظر تحلیلگران ارزیابی ریسک بازار، در سال ۲۰۲۱ بازار جهانی نقره بسیار جذاب تر از هر سهم و سرمایه گذاری دیگری خواهد بود.

آخرین باری که فلز نقره یک رشد خیره کننده را شاهد بود در سال های ۲۰۰۹ و ۲۰۱۰ یعنی همزمان با ورود باراک اوبامای دموکرات به کاخ سفید بود. در آن زمان قیمت هر انس نقره در مدت کوتاهی از ۱۰ دلار به بیشتر از  ۶۰ دلار رسید.

اگرچه هنوز در ذهن بسیاری از تحلیلگران، بازار طلا می تواند در بلندمدت سرمایه گذاری مطمئنی باشد اما طلا اکنون اندکی کمتر از قیمت های بالایی است که همیشه در آن سطح بود؛ پس این سهم چندان برای سودآفرینی مفید نیست. اگر بخواهید یک ذخیره ارزشمند داشته باشید بیت کوین نیز همچون طلا چندان جذاب نیست.

نقره اکنون حدود ۲۴ دلار در هر انس معامله می شود. این میزان کمتر از نیمی از آخرین اوج قیمتی آن در سال ۲۰۱۰ است. البته نقره در همین شرایط نزدیک به ۱۰۰ دلار کمتر از بالاترین قیمت آن در یک قرن اخیر قرار دارد.

نمودار زیر روند تغییر قیمت نقره در یک قرن اخیر را نشان می دهد.

سهام داران حرفه ای اعتقاد دارند آن اقدام عقلانی است که با خریدی اندک، سود فراوانی کسب کنید. طلا و بیت کوین احتیاج به حجم زیادی از سرمایه گذاری را دارند اما این نقره است که سرمایه گذاری اندکی می خواهد. پس ارزان بخرید و در اوج بفروشید.

پایان/

۲۳ بهمن ۱۳۹۹ - ۰۱:۴۵
کد خبر: 8608

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 9 + 6 =