طب سنتی، چطور "نزله و زکام" را درمان کنیم؟

"زکام" به عارضه‌ای گفته می‌شود که از حرکت مواد که از سمت مغز به سمت بینی می‌روند، بوجود می‌آید اما همین مواد اگر به سمت حلق سرازیر شوند، به آن اصطلاحاً نزله گفته می‌شود؛ در این مطلب به چند راهکار برای درمان نزله اشاره شده است.

به گزارش تحریریه؛ بیماریهایی مثل سرماخوردگی‌های مکرر، سینوزیت، ترشحات پشت حلق، آبریزش بینی و آلرژی‌ها در دسته‌بندی "نزله و زکام" قرار می‌گیرند.

از علائم این بیماری‌ها می‌توانیم به سوزش گلو، ریزش اشک، سرخ شدن چشم، خارش گلو و همینطور گرفتگی بینی اشاره کنیم اما دقت داشته باشید که اگر برای پیشگیری یا درمان نزله و زکام اقدام نکنید، بیماری مزمن خواهد شد و ممکن است عوارض شدیدتر و حتی خطرناکی را از خودش جای بگذارد.

انواع بیماری‌های زنان، کبد و کلیه، ضعف مغز و حتی اختلال در رشد کودکان و نوجوانان از عوارض درمان‌ دیرهنگام نزله و زکام هستند.

راهکارهای پیشگیری و درمان نزله

به محض ابتلا به نزله و زکام، به پشت نخوابیم و صورت را روی بالش قرار دهیم؛ قسمت سر و پاها را هم حتماً با یک کلاه و جوراب زخیم بپوشانیم و گرم نگه داریم.

رعایت اصول سته ضروریه هم برای درمان این نوع بیماری‌ها باید بسیار مورد توجه قرار گیرند.

دقت داشته باشید که به هیچ وجه از مواد عطسه‌آور و محرک در اوایل دوره بیماری استفاده نکنید؛ مصرف لبنیات و بعضی میوه‌ها و سبزیجات می‌تواند باعث تشدید بیماری شما شود؛ پس تا حد امکان از استفاده از این موارد پرهیز کنید.

در اوایل بیماری سعی کنید تا جای ممکن حمام نکنید اما اواخر بیماری حمام آب گرم خیلی کمک‌کننده و همچنین لذت‌بخش است.

از روغن‌مالی قفسه سینه با روغن سیاه‌دانه نیز غافل نشوید.

انتهای پیام/

۱۷ اسفند ۱۳۹۹ - ۲۰:۳۰
کد خبر: 8875

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 10 =