تایید پیش‌بینی تیم اقتصادی تحریریه؛ امیدواری به بازگشت روند صعودی بازار سهام بیشتر شد

بعد از شروع روند جدید حرکت بازار، امروز دو شنبه نیز شاهد یک بازار مثبت پر قدرت بودیم.

به گزارش تحریریه، در پایان معاملات امروز دونشبه بورس تهران،  شاخص کل بازار سهام با رشدی ۲ درصدی به مرز کانال یک میلیون و ۲۰۰ هزار واحدی صعود کرد. در معاملات امروز سه نماد فولاد، فملی و شستا بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص کل بورس داشت.

آریا زاگرس و صبا نیز بیشترین تاثیر مثبت را بر شاخص فرابورس داشتند.

معاملات امروز بازار سهام در حالی به پایان رسیده که ارزش کل معاملات بورس بیش از ۱۱ هزار میلیارد تومان بود که البته بخش عمده‌ای از آنرا معاملات بلوکی نمادهایی چون فخوز و تاپیکو تشکیل داده بودند.

گفتنی است، تیم اقتصادی تحریریه از ابتدای هفته با توجه به دو بخشنامه سازمان بورس و همچنین رکورد زنی قیمت جهانی نفت نوید تغییر روند بازار را داده بود.

روز گذشته بعد از مدتها ریزش بازار سهام رشد قابل توجهی را تجربه کرد. بر این اساس شاخص کل حدود ۵۸۰۰ واحد رشد کرد. از سوی دیگر  نرخ دلار نقدی در بازار آزاد با وجود کاهش ملایم در ساعات ابتدایی، در مجموع نسبت به ظهر دیروز  30 تومان گران‌تر شد و به 24 هزار و 750 تومان رسید. یوروی نقدی اما 300 تومان افت قیمت را تجربه کرد و با رقم 29 هزار و 300 تومان فروخته شد. قیمت دلار صرافی ملی اما 100 تومان نسبت به ظهر افزایش یافت و رقم 24 هزار و 800 تومان را ثبت کرد. نرخ فروش اسکناس دلار روی تابلوی صرافی ملی نیز 129 تومان افت داشت و با رقم 23 هزار و 991 تومان اعلام شد.

پایان/

۱۸ اسفند ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸
کد خبر: 8892

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 1 =