پشت پرده افزایش قیمت دلار بعد از انعقاد قراردادِ ایران و چین

بعد از هیاهوی امضای تفاهم نامه ایران و چین، دلار در بازار آزاد گران شد.

به گزارش تحریریه، روز دوشنبه، دلار صرافی ملی  ۱٫۵ درصد گران شد؛ این افزایش قیمت دلار دولتی بعد از افزایش قیمت ارز در بازار آزاد انجام شده است. البته باید به این نکته نیز توجه داشت که در یکی دو روزگذشته قرارداد دو جانبه و بسیار مهم ایران و چین امضا شده و هیاهوی زیادی نیز به پا شده است.

در همین راستا، بانک مرکزی به سفته‌بازان و معامله‌گران فردایی هشدار داده که نسبت به جوسازی‌ها برای فروش دلار در نرخ‌های بالا واکنش مناسب نشان می‌دهد. بانک مرکزی نسبت به نوسانات اخیر بازار واکنش نشان داده و آن را ناشی از تلاش سفته‌بازارن و معامله‌گران اعلام کرده است.

در  توئیت روابط عمومی بانک مرکزی آمده است: «در شرایط تعطیلی بازارها و تقاضای اندک در حواله ارز سامانه نیما که موجب شد دیروز میانگین نرخ هر دلار ۲۲٫۶۰۰ تومان باشد، حال سفته بازان ومعامله گران فردایی درتلاشند با استفاده از تعطیلات و جوسازی، ارزهای خود را در نرخ‌های بالاتر بفروشند. بازارساز واکنش مناسب نشان خواهد داد.»

آخرین نرخ دلار در بازار ارز پیش از تعطیلی نوروز ۲۵۱۸۰ تومان بود اما در صرافی ملی این نرخ ۲۳۹۶۰ تومان اعلام شده است.

پایان/

۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۵:۱۹
کد خبر: 9133

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 16 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • پارسا IR ۰۱:۴۰ - ۱۴۰۰/۰۱/۱۰
      5 0
      سلام.کشور به فنا رفته.چرا سرتون رو تو برف کردین.مردم رو چرا و چی فرض کردن؟.نام چین در سالهای اخیر با قبضه شدن بازار ایران با اجناسش اجین شده....یکی از دلایل وموانع تولید واردات بی رویه اجناس بی کیفیت است. حتی در میان مردم عادی حتی اگر بیسواد هم باشن نام چین و روسیه همطراز با قرار داد ترکمنچای و گلستانه. چرا به رسالت خبرنگاری خود عمل نمیکنید؟مگر عرق ملی ندارید؟ حتی به معنای واقعی خاک کشور را برا زمین گشایی اعراب میفروشن. کمی هم به حس وطن دوستی خود مراجعه کنید