ابعاد جدید از کودتای ارتش آمریکا علیه ترامپ

فرماندهی راهبردی ایالات متحده آمریکا پس از شوک آشکار توطئه براندازی ترامپ، چند روز قبل کد راه اندازی جنگ اتمی را برای واشنگتن دی سی ارسال کرد.

به گزارش تحریریه، گزارش شوکه کننده جدید شورای امنیت روسیه که چند روز پیش در کرملین منتشر شد، نشان می‌دهد که اعضای شورای امنیت در حال بحث و گفت وگو درباره یک سند طبقه بندی شده در بالاترین سطح از اهمیت هستند که توسط ستاد کل نیروهای مسلح (GRU) تنظیم شده است.

این سند اطلاعاتی از ارتش روسیه به طرز حیرت انگیزی نشان می‌دهد که در ساعت ۳:۴۹ صبح به وقت محلی مسکو در تاریخ ۲۹ مارس، وزارت دفاع با اعلام وضعیت هشدار برای نیروهای دفاع هوافضا (ADF) در پاسخ به عملی جنگ طلبانه در حالت آماده‌باش قرار گرفت. این اقدام در واکنش به ارسال توئیتی رمزگذاری شده توسط فرماندهی راهبردی ایالات متحده آمریکا در ساعت ۷:۴۸ بعدازظهر به وقت محلی واشنگتن دی سی در تاریخ ۲۸ مارس بود، زمانی که این مرکز فرماندهی پیام رمزگذاری رایانه‌ای «;l;;gmlxzssaw» را ارسال کرده است. پیامی که تقریبا ۸ ساعت بعد در ساعت ۳:۱۸ صبح به وقت محلی واشنگتن دی سی در تاریخ ۲۹ مارس دنبال شد اما فرماندهی راهبردی ایالات متحده آمریکا با ارسال پیام دیگری اظهار داشت: «با عرض پوزش برای هرگونه سردرگمی ... لطفا این پست را نادیده بگیرید».

در مورد ارسال اولین پیام توسط این مرکز تردیدی وجود ندارد. با این حال، سند ستاد کل نیروهای مسلح می‌گوید که این رمزنگار یک رمزگذاری کاراکتری با استفاده از «اسکی» (ASCII ) { کد استاندارد امریکایی برای تبادل اطلاعات} است که پیام واقعی آن «۰۵۹ ۱۰۸ ۰۵۹ ۰۵۹ ۱۰۹ ۱۰۳ ۱۰۹ ۱۰۸ ۱۲۰ ۱۲۲ ۱۱۵ ۱۱۵ ۰۹۷ ۱۱۹ ۰۱۳ ۰۱۰ » بوده است. با تبدیل این کدها به متن، تایید شده است که این یک کد راه اندازی معتبر است که به پایگاه نیروی هوایی «فرانسیس ای وارن» در «شاین»، «وایومینگ» اجازه می‌دهد یک موشک بالستیک بین قاره ای SM-۶۵ Atlas حامل یک کلاهک هسته‌ای W۴۹ که هدف اصلی آن واشنگتن دی سی است را پرتاب کند اما به دلایلی که توضیح داده می شود، فرماندهی راهبردی ایالات متحده آمریکا این کد پرتاب هسته‌ای را ارسال کرد و دانست که فقط در جنگ سرد سال ۱۹۶۳ معتبر بوده‌ است.

با توجه به قسمت‌های بسیار محدود این گزارش طبقه بندی شده که اجازه تفسیر توسط وزارتخانه‌های مختلف را دارد، کد استاندارد آمریکا برای تبادل اطلاعات اسکی(ASCII) با عنوان «ASA X۳.۴» در سال ۱۹۶۳ منتشر شد که از کدهای  دودویی ۷ بیتی برای نشان دادن متن استفاده می کند.

یکی از اولین کاربران رمزگذاری اسکی، سیستم پردازش اطلاعات IBM AN / FSQ-۳۱ SAC بود که سیستم فرماندهی، کنترل، هماهنگی و فرماندهی راهبردی نیروی هوایی ایالات متحده برای سلاح‌های هسته‌ای جنگ سرد را بر عهده داشت، بود. به همین ترتیب این فرایند رمزگذاری در سیستم کنترل استراتژیک فرماندهی هوایی ITT ۴۶۵L ، که شبکه‌ای از سیستم‌های رایانه‌ای و ارتباطی برای فرماندهی و کنترل هواپیماهای جنگی فرماندهی هوایی استراتژیک، تانکرهای سوخت رسانی، موشک‌های بالستیک بود و همچنین رایانه نظامی IBM ۴۰۲۰ دوران جنگ سرد مورد استفاده قرار گرفت. همه این‌ها دستورات پرتاب سلاح هسته‌ای رمزگذاری شده اسکی را از طریق اولین شبکه ارتباطات داده پرسرعت نیروی هوایی ایالات متحده، شبکه دیجیتال اتوماتیک (AUTODIN) مستقر در سال ۱۹۶۲ دریافت کرده‌اند.

از آنجا که این فرماندهان نظامی ایالات متحده با اقدام احمقانه خود با استفاده از شماره ۸ رقمی ۰۰۰۰۰۰۰۰ به رمزهای پرتاب هسته‌ای کشورشان دسترسی مخفی داشتند، این گزارش نتیجه‌گیری می‌کند که سرویس اطلاعاتی و امنیتی اتحاد جماهیر شوروی سابق (KGB) توانستند به این رمزها دسترسی پیدا کنند که به نوبه خود تحلیلگران اطلاعات نظامی ستاد کل نیروهای مسلح را قادر ساختند تا به سرعت پیام فرماندهی راهبردی ایالات متحده آمریکا را که چند روز قبل ارسال شده رمزگشایی کند.

علیرغم این پرسش که چرا این پیام ارسال شده، برای چه کسی در نظر گرفته شده و چه کسی آن را ارسال کرده است، تجزیه و تحلیل اطلاعات اولیه نظامی ستاد کل نیروهای مسلح اشاره به پرونده اخیر دادگاه فدرال ایالات متحده در برابر وزارت دفاع آمریکا دارد؛ یک پرونده تحریک آمیز که توسط گروه حقوقی «جودیشال واچ» ایجاد شده و خواستار آن است که دادگاه فدرال آمریکا به پنتاگون دستور دهد هرچه سریع‌تر تمام اطلاعات و اسناد مربوط به گفت وگوی مخفی را که ۸ ژانویه بین «نانسی پلوسی» رییس مجلس نمایندگان ایالات متحده و «مارک الکساندر میلی» رئیس جدید ستاد مشترک ارتش آمریکا صورت گرفته را منتشر کند.

آن یک مکالمه محرمانه بود که هرگز نباید انجام می‌شد زیرا پلوسی در ساختار فرماندهی ارتش ایالات متحده نبوده است؛ تصور می شود این یک فراخوانی شوم بود که در آن پلوسی، ژنرال میلی را به سرنگونی ترامپ رییس جمهوری سابق ترغیب کرد.

این تماس محرمانه در همان زمان رخ داده است که ژنرال میلی آشکارا از دستور مستقیم ترامپ برای بیرون کشاندن همه نیروهای آمریکایی از افغانستان تا روز کریسمس سال ۲۰۲۰ سرپیچی کرد. این موارد اثبات می‌کند نقشه ای کودتاگونه و خائنانه برای سرنگونی رئیس جمهور ترامپ وجود داشته ‌است و کسی که به سلاح هسته‌ای دسترسی دارد قصد داشته در این زمینه کاری انجام دهد.

پایان/

۲۲ فروردین ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 9220

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 1 + 1 =