تاثیر واکسیناسیون بر جلوگیری از ابتلا به کرونا چقدر است؟

رسانه های مستقل در آمریکا گزارش می دهند میزان ابتلا به ویروس کرونا در ایالت هایی که واکسیناسیون بیشتری در آن ها صورت گرفته، افزایش یافته است و همین موضوع کم تاثیربودن واکسن را نشان می دهد.

به گزارش تحریریه، تارنمای VaccineDamage.News  در گزارش نوشت با وجود سرعت بالای واکسیناسیون در ایالات متحده اما نرخ ابتلا به ویروس کرونا در ایالت های دارای بیشترین میزان تزریق واکسن بالاتر از دیگر مناطق است.

به طور معمول اکنون روزانه ۵۵ هزار مبتلای جدید در آمریکا گزارش می شود. به عنوان نمونه تعداد مبتلایان جدید در ایالت میشیگان ۵۳ و در ایالت مریلند ۱۰ درصد نسبت به دوره قبل افزایش یافته است. به این فهرست باید ایالت های دلاور، ماین، نوادا، نیوهمپشایر، می سی سی پی ، مونتانا، هاوایی، آیداهو، داکوتای شمالی و ویرجینیا غربی را اضافه کرد.

این در حالی است که میشیگان بالاترین نسبت تزریق واکسن در ایالات متحده را دارا است. این ایالت بیشتر از ۳ میلیون دوز واکسن کرونا را تزریق کرده است. مدیر دفتر سلامت جمعیت این ایالت مدعی است که حداقل ۲۵ درصد ساکنان بالای ۱۶ سال این ایالت واکسن تزریق کرده اند. با این حال بیمارستان های آن اکنون به شدت تحت فشار مبتلایان جدید به کووید ۱۹ قرار دارند. برخی معتقدند کاهش محدودیت ها موجب افزایش ابتلا به کرونا شده است.

جالب اینجاست که سایر ایالت ها با درصد بالای واسیناسیون همچون ویرجینیای غربی، مونتانا و ماین هم با افزایش میزان ابتلا روبرو شده اند.

گفته می شود تاکنون در آمریکا بیشتر از ۱۱۸ میلیون دوز واکسن کرونا تزریق شده است. این بدان معنی است که از هر ۱۰۰ آمریکایی بیشتر از ۳۵ نفر واکسن دریافت کرده اند. ۲۳ درصد مردم این کشور یک دوز و ۱۲.۶ درصد مردم هم دوزهای کامل واکسن را دریافت کرده اند.

البته به اعتقاد کارشناسان با سرعت فعلی نزدیک به ۵ ماه طول می کشد تا ایمنی در کل جمعیت آمریکا حاصل شود.

واکسن های فایزر و مدرنا به دو دوز تزریق با فاصله چند هفته ای نیاز دارند اما واکسن جانسون و جانسون که تازه مجوز استفاده اضطراری را دریافت کرده است، فقط به یک دوز واحد تزریق نیاز دارد.

پایان/

۱۹ فروردین ۱۴۰۰ - ۱۲:۲۴
کد خبر: 9240

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 4 + 9 =