یک تخلف قانونی دیگر در کارنامه دولت

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس، معتقد است قیمت خرید تضمینی محصولات استراتژیک طبق قانون باید در شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک انجام شود.

به گزارش تحریریه، جلال محمودزاده عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی، آب و منابع طبیعی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری تسنیم، در واکنش به اقدام دولت در افزایش 1000 تومانی نرخ خرید تضمینی گندم در شورای هماهنگی اقتصادی دولت گفت: این اقدام غیرقانونی است. قیمت خرید تضمینی محصولات استراتژیک طبق قانون باید در شورای قیمت گذاری محصولات استراتژیک انجام شود.

وی در همین راستا، افزود: متأسفانه دولت در اقدامی تأمل برانگیز، مجلس و شورای قیمت گذاری را دور زده و در ستاد هماهنگی اقتصادی دولت یک هزار تومان تحت بدعت جدید به نام «جایزه سرعت در تحویل» به نرخ 4 هزار تومانی گندم اضافه کرده است.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون کشاورزی مجلس با تاکید بر اینکه تصمیم دولت در زمینه پرداخت تشویقی یک هزار تومانی برای تحویل هر کیلوگرم گندم را برازنده کشاورزان نمی‌دانیم، اظهار کرد: نگاه دولت به کشاورزی صدقه‌ای است، دولت وظیفه دارد گندم را به قیمت واقعی از کشاورزان خریداری کند؛ نگاه صدقه‌ای دولت به بخش کشاورزی به کشاورزان کشور صدمه وارد کرده است.

محمودزاده با بیان اینکه به دلیل قیمت پایین خرید تضمینی گندم تولید شده یا به مصرف دام خواهد رسید و یا به خارج از کشور قاچاق خواهد شد، گفت: بنابراین دولت مجبور خواهد شد ارز زیادی را برای واردات گندم اختصاص دهد و هر کیلو گندم را به قیمت 10 هزار تومان بخرد.

نماینده مهاباد در مجلس با تاکید بر اینکه کمیسیون کشاورزی به دلیل این اقدام غیر قانونی، خاوازی وزیر جهاد کشاورزی را به کمیسیون کشاورزی دعوت خواهد کرد تا وی درباره این اقدام توضیح دهد، گفت: نرخ باید در شورای قیمت گذاری محصولات کشاورزی تعیین شود و دولت باید این مصوبه را بپذیرد. اگر مشکل حل نشد با استفاده از ابزار نظارتی مجلس، سوال از وزیر کشاورزی کلید خواهد خورد.

منبع: تسنیم

پایان/

۱۳ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۲:۴۸
کد خبر: 9643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 6 + 9 =

    نظرات

    • نظرات منتشر شده: 1
    • نظرات در صف انتشار: 0
    • نظرات غیرقابل انتشار: 0
    • IR ۱۶:۱۳ - ۱۴۰۰/۰۲/۱۶
      0 0
      شوررائی کهکه واقعا ندونه قیمت تمام شده گندم در حال حاضر کمتر از 6هزار تومان نیست و نرخ 5هزار تومانی برای گندم را اعلام میکنه حتما یه جای کارش مشکل داره و جانبداری از دولت رو داره. گندم را نباید در حال حاضر کمتر از 7هزار تومان از کشاورزا خریداری کرد اگر خواهان ادامه تولید گندم هستند و گرنه که 4تومان هم زیاده. اینده خواهیم دید چند ملیون تن کمبود خواهیم داشت. کشاورز تا ابد نمیمونه که دولت بزنه توی سرش و راهش را پیدا میکنه با تغئیر کشت