آیا سقوط بیت کوین منجر به صعود قیمت طلا می شود؟

علیرغم اصرار فعالان مرتبط با صنف طلا درباره افزایش ادامه دار قیمت طلای جهانی، بازار این فلز ارزشمند همچنان در رکود به سر می برد.

به گزارش تحریریه، افزایش قیمت قابل توجه اونس جهانی طلا و رسیدن به بیش از 1835 دلار باعث شد تا فعالان صنف طلا در کشور برای افزایش بیشتر قیمت فلز زرد اعلام آماده باش دهند.

با این حال این افزایش ادامه نیافت و روند تغییرات قیمتی متوقف شد تا در بازار داخل هم همراه با زمینگیر شدن قیمت دلار شاهد کاهش قیمت ها در بازار طلا باشیم. به طوریکه سکه در کانال 9 میلیون تومان و طلا در کانال 900 هزار تومان باقی ماند.

کودتای سنگین علیه رمزارزها که با مالیات بندی جو بایدن، اظهارات تند رئیس بانک مرکزی انگلیس و سپس فرار ایلان ماسک همراه بود را عده ای دلیلی برای توجه به طلا و افزایش قیمت آن می دانند، اما واقعیت این است که بازار رمز ارزها تنها 2 تریلیون دلار است، درحالیکه ارزش بازار جهانی طلا 6.1 میلیارد اونس است که نشان می دهد رمزارزها تا رسیدن به اثرگذاری بر قیمت طلا راه طولانی در پیش دارند.

علاوه بر طلا، بازار سهام؛ فلزات باارزش، سنگ های قیمتی و سایر بازارهای سفته بازانه هم رقبای رمزارزها هستند و نمی توان نتیجه گیری کرد که کل تقاضای این بازار نوظهور در بازار طلا متمرکز شود.

نتیجه گیری اینکه بازار طلا در آینده نزدیک به دلیل کم رمق شدن بیت کوین و سایر رمزارزها رونق نمی گیرد، اگرچه دلایل دیگری برای افزایش قیمت 100 درصدی طلای جهانی در 2 سال آینده وجود دارد. اما آغاز این روند صعودی را نمی توان برای هفته آینده به نظاره نشست.

پایان/

۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۷:۳۴
کد خبر: 9863

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 5 =