کابوس چین و روسیه برای آمریکا

تحلیلگران و رسانه های جهان اعتقاد دارند به تدریج اتحاد چین و روسیه به کابوسی برای ایالات متحده تبدیل می شود.

به گزارش تحریریه، نشریه "Global Times" در گزارشی در مورد تقابل تحریمی و سیاسی همزمان آمریکا با چین و روسیه نوشت: مقامات کنونی آمریکا تمام تلاش خود را برای افزایش تقابل کشورهای متحد از جمله اتحادیه اروپا با چین و روسیه را انجام می دهند. با ایجاد فاصله بیشتر میان جهان غرب با چین و روسیه دو سناریو در پیش رو است، ابتدا ایجاد اتحاد میان چین و روسیه و سپس افزایش کانون های درگیری در سراسر جهان. 

⭕️ با ادامه این روند وضعیتی شبیه به جنگ سرد اما با حضور بازیگران بیشتری شکل خواهد گرفت. قدرت های بزرگ برای جلوگیری از درگیری مستقیم با یکدیگر، فشار و تنش را در نقاط آبستن به بحران تخلیه میکنند و باعث میشوند تا کشورهای دیگر ناخواسته وارد بحران و یا حتی جنگ داخلی و مرزی شوند. 

علی رغم سطح بالای همکاری و اعتماد بی سابقه ایجاد شده میان چین و روسیه، این دو کشور هنوز برای وارد شدن به اتحادی نظامی-سیاسی تصمیم قاطعی نگرفته اند، اما با افزایش فشارهای آمریکا و اتحادیه اروپا میتوان ابتکارهای جدیدی از پکن و مسکو انتظار داشت. این نشریه به آمریکا توصیه میکند تا روابط چین را متوازن کند و سیاست کاهش خصومت ها با روسیه را درپیش گیرد. 

منبع: کانال اورآسیاپست

پایان/
 

۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۰ - ۱۰:۳۰
کد خبر: 9989

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 7 + 7 =