ناکارآمدی ماسک در مقابل ویروس کرونا

۴۷ مطالعه ناکارآمدی ماسک ها در جلوگیری از کووید ۱۹را تایید کرده اند ضمن آنکه ۳۲ تحقیق دیگر نیز تاکید دارند ماسک ها بر سلامتی انسان تاثیرات منفی دارند.

به گزارش تحریریه، تارنمای «LifeSiteNews» آورده است، قبل از دستور استفاده از ماسک صورت به عنوان عامل پیشگیری کننده از انتقال ویروس کووید مطرح بود و چنین ماسک هایی به ندرت در بیمارستان ها و سایر مراکز درمانی استفاده می شد. آنها فقط در اتاق های عمل یا برای ملاقات بیماران مبتلا به بیماری شدید به منظور جلوگیری از انتقال عفونت از قطرات بزاق یا عفونت در زخم های باز یا تا حدی محافظت از بازدیدکنندگان در برابر ابتلا و انتقال عوامل بیماری زای خطرناک تر از کووید استفاده می شدند.

بسیاری از پزشکان و پرستاران تاکید دارند که برای چندین دهه یا حتی بیشتر، دیدن کارکنان حوزه پزشکی با ماسک در مراکز مراقبت های بهداشتی غیر از موارد ضروری ذکر شده فوق، اقدامی غیر معمول به شمار می رفت.

هیچ مطالعه ای برای توجیه عدم استفاده از ماسک لازم نبود زیرا اکثر ویروس های شناخته شده بسیار کوچک بودند و نمی توان با استفاده از اکثر ماسک ها مانع از انتقال و ابتلا به آنها شد. فقط برخی از ماسک های پیچیده ای که برای این کار طراحی شده اند و استفاده و نگهداری مناسب آن برای عموم مردم بسیار گران و دشوار است، می تواند مانع از انتقال ویروس شود. همچنین مشخص شد که بر اساس دلایل علمی پوشیدن ماسک برای طولانی مدت برای استفاده کنندگان مضر است.

سیل بین المللی دروغ ها درباره مزایای پوشیدن ماسک موجب ایجاد وضعیت عجیب و آزاردهنده ای شده است  که امروزه مشاهده می شود. این دروغ ها موجب شده اند تا استفاده از ماسک در بسیاری از مناطق، در داخل و خارج از مراکز مراقبت های بهداشتی، مدارس، در طول رویدادهای ورزشی، در کلیساها، در خواربار فروشی ها و همه مکان های تجاری، هنگام رانندگی و پیاده روی و مدت ها پس از سپری شدن اوج عفونت همچنان توجیه شود.

فهرست ۴۷ مطالعه مندرج در تارنمای فوق تایید می کند که ماسک ها در جلوگیری از انتقال و ابتلا به کووید بی فایده هستند و لیست دوم نیز ۳۲ مطالعه دیگر نشان می دهد که پوشیدن مکرر ماسک تاثیرات منفی سلامتی به ویژه برای کودکان خردسال را به همراه دارد. این نگرانی در ماه های اخیر به طور فزاینده ای افزایش یافته است زیرا اثرات خطرناک سلامتی و احساسی در استفاده از ماسک به ویژه بر کودکان که تقریبا در معرض خطر صفر ابتلا به کووید هستند، شدیدتر و نگران کننده تر می شود.

*مرکز کنترل بیماری های ایالات متحده مطالعه ای را انجام داد که نشان می داد ۸۵ درصد از افرادی که در ژوئیه ۲۰۲۰ به کووید ۱۹ مبتلا شده اند، ماسک استفاده می کردند. فقط ۳.۹ درصد از شرکت کنندگان در این مطالعه هرگز از ماسک استفاده نکردند.

*شواهد قطعی معتبری وجود دارد که نشان می دهد پوشیدن ماسک در مقایسه با عدم استفاده از ماسک در نتیجه آنفلوآنزای تایید شده آزمایشگاهی تفاوت چندانی ایجاد نمی کند یا هیچ تفاوتی به وجود نمی آورد.

*سه کارآزمایی شامل ۲ هزار ۱۰۶ شرکت کننده انجام شد. از نظر آماری تفاوت معنی داری در میزان عفونت بین گروه ماسک دار و بدون ماسک در هیچ یک از کارآزمایی ها وجود نداشت.

*دو کارآزمایی تصادفی کنترل شده شامل یک هزار و ۴۵۳ بیمار صورت گرفت. در یک کارآزمایی کوچک، ارتباط کمی بین استفاده از ماسک ها و عفونت کمتر وجود داشت، در حالی که در آزمایش بزرگ هیچ تفاوتی در میزان عفونت بین گروه ماسک دار و بدون ماسک وجود نداشت.

*نتایج بررسی ها نشان می دهند که ماسک های پارچه ای فقط در محافظت از افراد در برابر ذرات کمتر از ۲.۵ میکرومتر مفید هستند.

*بازده ماسک های فیلتر دار برای ذرات بالای ۵ میکرون بیش از ۹۵ درصد خوب بود اما برای ذرات کوچکتر تغییرات زیادی وجود داشت.

*ویروس کرونا ۰.۱۲۵ میکرون است. بنابراین این ماسک ها شما را در برابر ویروس محافظت نمی کند.

آدرس سایت گزارش فوق جهت مراجعه و کسب اطلاعات از پژوهش های انجام گرفته عبارتند از: 

https://www.lifesitenews.com/news/47-studies-confirm-inefectiveness-of-masks-for-covid-and-32-more-confirm-their-negative-health-effects/

پایان/

۱۸ مرداد ۱۴۰۰ - ۰۲:۰۰
کد خبر: 11710

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • 3 + 10 =